شناسه خبر:69426
1402/3/3 08:50:01
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خبر داد:

اشتغال‌زایی برای 26 هزار نفر در استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اعلام خبر ثبت‌نام 26 هزار و 56 نفر در سامانه رصد، گفت: نرخ بیکاری در استان به 12.3 درصد رسیده است.

سیدمجتبی حسینی با بیان اینکه 23 هزار و 589 تعهد اشتغال‌زایی در استان همدان طی سال 1401 داشتیم، اظهار کرد: 26 هزار و 56 نفر در سامانه رصد با همکاری دستگاه‌های اجرایی و اداره کار ثبت شده‌اند.
وی با بیان اینکه حدود 110 درصد تحقق عملکرد اشتغال در استان همدان صورت گرفته است، مطرح کرد: آنچه در سامانه رصد ثبت می‌شود، توسط کمیته بازرسی وزارت کار، هیئت نظارت اشتغال استان و شهرستان و یک بخش خصوصی که با اداره کار قرارداد و تفاهم‌نامه دارد، راستی‌آزمایی می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: راستی‌آزمایی این‌گونه‌ است که به‌صورت تصادفی با افرادی که در این سامانه ثبت شده‌اند، تماس حاصل و سؤال می‌شود که اسم شما در این سامانه ثبت شده است، آیا ایجاد اشتغال برای شما صورت گرفته یا خیر.
حسینی یادآور شد: این راستی‌آزمایی در چهار بخش و چهار واحد مختلف انجام می‌شود که خوشبختانه در بهمن‌ماه 1401 طبق آمار ارائه‌شده 87 درصد مشاغلی که ثبت شده بود، مورد صحت‌سنجی و تأیید قرار گرفته است.
   عمده بیکاری‌ها مربوط به قشر تحصیل‌کرده است
این مقام مسئول با تصریح بر اینکه آمار مذکور مورد استناد، پیگیری و استعلام توسط مراجع ذی‌ربط خواهد بود، تأکید کرد: برای ایجاد اشتغال باید تلاش مضاعف صورت بگیرد؛ چراکه عمده بیکاری ما در جامعه تحصیل‌کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه طبق تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها امیدواریم در سال جدید شاهد تحقق ایجاد اشتغال پایدار به‌ویژه در حوزه جامعه تحصیلکرده باشیم، عنوان کرد: نرخ بیکاری در استان نزدیک به 12.3 درصد بوده که بیشترین آمار بیکاری با توجه به فراوانی جمعیت، در مرکز استان است.

شناسه خبر 69426