شناسه خبر:69774
1402/3/11 10:04:53

آیین افتتاح پارک 3.5 هکتاری غرب کشور، ساماندهی بلوار کشاورز و ساماندهی بلوار شهید بهشتی با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ، مدیر کل امور شهری استانداری، مدیرکل امور روستایی استانداری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و حضور پرشور مردم شهرستان بهار در بلوار کشاورز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سعید ماهری رئیس شورای اسلامی شهر بهار گفت: طی دو سال گذشته شهردار و اعضای شورای شهر اقدامات قابل‌توجهی در زمینه عمران و آبادانی شهری انجام داده‌اند که از جمله این موارد می‌توان به افزایش بودجه شهرداری بهار از 20 میلیارد به 85 میلیارد جهت پیشبرد اهداف شهری اشاره کرد.

در ادامه امام جمعه بهار با تاکید بر ایجاد امید و نشاط در مردم گفت: با ایجاد کارهای زیرساختی و اتفاقات خوب می‌توان امید را در دل مردم زنده کرد.

حجت‌الاسلام رضا مصباح اضافه کرد: با توجه به وضعیت نابه‌سامان بازار مسکن، توجه به مسکن ملی و آغاز این پروژه در شهر بهار ضروری است.

وی اظهار کرد: پس از گذشت 28 سال از شهرستان شدن بهار، برخی از دستگاه‌های اجرایی تنها با یک اتاق و به صورت نمایندگی اداره می‌شود که باید هرچه سریعتر به اداره ارتقا یابند.

در ادامه نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه شهردار بهار، نگاه راهبردی و استراتژیک است و قطعاً در آینده شهر بهار تاثیر خواهد گذاشت.

فتح‌الله توسلی اضافه کرد: ایجاد پارک 3.5 هکتاری در ورودی شهر بهار و در مسیر زوار اربعین و تردد توریست‌ها می‌تواند برای شهر بهار، منافعی داشته باشد.

وی ساماندهی ورودی شهر را بسیار ارزشمند خواند و گفت: ساماندهی ورودی بهار، به زیبایی شهر می‌افزاید و امیدواریم این پروژه در اسرع وقت به نتیجه برسد.

وی با بیان به اینکه پرونده جزیره شادی در مراجع قضایی مفتوح است، گفت: از رئیس دادگستری، فرماندار و مسئولان مرتبط خواهان پیگیر موضوع پرونده جزیره شادی و رفع موانع هستیم.

وی از پیگیری برگزاری کنگره آیت‌الله بهاری خبر داد و گفت: پیگیری اعتبار برای برگزاری کنگره‌ای در شان این عالم ربانی، در دستور کار قرار گرفته است.

وی از ایجاد موزه مشاهیر در شهر بهار خبر داد و گفت: مجوزهای لازم برای ایجاد موزه مشاهیر در بهار گرفته شده و میراث فرهنگی اداره ارشاد و اوقاف باید مشاهیر را شناسایی و آثار آنان را گردآوری نمایند و این موزه می‌تواند به صورت موزه مشاهیر استانی نیز فعالیت کند.

توسلی اعلام کرد: با توجه به نزدیکی شهر بهار به مرکز استان، پیشنهاد تبدیل بیمارستان آیت‌الله بهاری به بیمارستان آموزشی داده شده تا بتوانیم از همه ظرفیت این بیمارستان استفاده کنیم و تامین تجهیزات از جمله لاپاراسکوپی صورت گرفته و قول مساعد برای تامین سی تی اسکن داده شده است.

وی به ارتقای زیرساخت‌های حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: آغاز عملیات آسفالت‌ریزی محور مهاجران -ریکان به مزرعه مهدی‌آباد به طول 3 و نیم کیلومتر، مطالعات ساماندهی و آسفالت و ارتقا جاده مهاجران به شاوه، اخذ ماده 23 راه همدان گل تپه علیصدر، افزایش اعتبارات شهرداریها از محل سازمان همیاری شهرداری‌های کشور و اخذ ماشین آلات از جمله اقدامات بوده است.

در ادامه مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همدان گفت: شهرستان بهار از شهرستانهای مستعد استان و وجود علمای عالیقدر در این شهرستان منشأ خیر و برکات زیادی است.

محمد قدیمی به موقعیت استراتژیک بهار اشاره کرد و گفت: شهر بهار به عنوان دروازه ورود به پایتخت تاریخ و تمدن، نقش بسزایی در در جذب گردشگر و معرفی استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن در دنیا دارد.

وی اظهار کرد: پروژه‌های تعریف‌شده توسط شهرداری بهار، پروژه‌های اثرگذار و زیرساختی است و تا پایان دوره مدیریت شهری و شورای ششم به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در سال جدید اعتبارات بر اساس پروژه‌های تعریف شده شهرداری‌ها توزیع می‌شود و پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارند.

وی ملاک ارزیابی پروژه‌ها را، اتمام پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: همراهی مردم و مسئولان شهرستان بهار زبان زده است و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شهروندان سرمایه‌های اصلی شهر هستند، گفت: تفاوت نظام اسلامی با سایر نظام‌های حکومتی این است که در نظام اسلامی مردم و کار مردم، «نعمت» است و باید به آن ارج نهاد.

در ادامه فرماندار بهار ساماندهی ورودی شهر یکی از پروژه‌های مهم شهرداری عنوان کرد و گفت: ایجاد پارک موضوعی و پروژه‌های شاخص بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم در مدت زمان تعیین‌شده به بهره‌برداری برسد.

مجتبی فیض الهی اظهارکرد: در اجرای پروژه‌های عمرانی باید دستگاه‌های مرتبط با شهرداری همکاری کنند زیرا به ثمر نشاندن پروژه‌ها، تنها با همکاری دستگاه‌های اجرایی میسر خواهد شد.

در ادامه شهردار بهار اجرای پروژه‌های گوناگون را نیاز شهروندان کرد و گفت: شعار شهرداری بهار با عنوان «شهر بهار و کارگاه عمرانی خواهیم کرد» به تحقق پیوست و سعی ما ارتقای سرانه شهروندی و رساندن به حد استاندارد است.

شاهین فرجی‌فر با تاکید بر ایجاد سرانه‌های عمومی گفت: شهرداری بهار مصمم به اجرای پروژه‌های مختلف با سیاستگذاری شورای اسلامی شهر است و در راستای رفاه و سلامت شهروندان، تلاش می‌کند.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک شهر بهار گفت: با توجه به اینکه شهر بهار در مسیر کریدور غرب کشور و محورهای مواصلاتی قرار گرفته، تمام تلاش برای ایجاد محیطی مناسب برای میزبانی از گردشگران و زائرین عتبات و جذب سرمایه‌گذاران است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری برای هر شهروند بهاری 4.5 متر است که با حالت استاندارد فاصله دارد و با اجرای پارک موضوعی و ساماندهی بلوار کشاورز، سرانه فضای سبز شهرداری بهار، دو متر افزایش می‌یابد.

شاهین فرجی فر افزود: پروژه‌هایی برای مردم مقبول و اثرگذار هستند که کیفیت و ضمانت اجرای پروژه مشخص باشد و پروژه‌هایی که امروز در شهر بهار کلنگ‌زنی شد با کیفیت مطلوب و در طول 18 ماه اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز شهرداری یک نهاد خدماتی نیست و در حوزه‌های گوناگون و اجتماع نقش دارد زیرا نیازها و نظرات مردم تغییر کرده است و بنابر پاسخگویی به نیاز مردم، پارک موضوعی 3.5 هکتاری غرب کشور در شهر بهار احداث می‌شود و برای رده‌های سنی مختلف، رفاه و سلامت، اقتصاد و مشاغل خانگی، زیست شبانه و... ایده و برنامه دارد.

فرجی ورودی شهر را نشان دهنده قدمت و عظمت شهر دانست و گفت: در حال حاضر ورودی شهر بهار مناسب با کاربری‌های تعریف‌شده نیست و ساماندهی و همسان‌سازی کاربری ورودی شهر و تامین سرانه عمومی و ایجاد ورودی با استانداردها و شاخص‌های موجود در برنامه شهرداری بهار قرار دارد.

وی بر مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: شهرداری بدون مشارکت مردم نمی‌تواند در پیشبرد اهداف موفق عمل کند و برای اجرای پروژه‌های گوناگون نیازمند مشارکت شهروندان هستیم و مشارکت شهروندان، برایشان ارزش افزوده در پی خواهد داشت.

شهردار بهار اذعان‌کرد: بودجه شهرداری بهار بر اثر نیازسنجی تعریف شده و ساماندهی بلوار سی متری شهید بهشتی از مطالبات مردم بود که امسال فاز اول شامل پیاده‌روسازی هدایت آب‌های سطحی، اصلاح رفوژ وسط با بهترین روش و معماری روز، تقدیم شهروندان می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع و توان اقتصادی ضعیف در شهرداری، در بودجه، ردیف اعتبار ملی یا استانی برای کمربندی شهر بهار در نظر گرفته شود.

 

شناسه خبر 69774