شناسه خبر:69776
1402/3/11 10:07:41

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به کردستان، عنوان کرد: دولت و قوه قضائیه برای بازگشایی بازارچه سیف و سایر بازارچه‌های مرزی، اهتمام ویژه دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در دومین جلسه شورای اداری شهرستان سقز در سال جاری، بر تکریم مردم، توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، حسن خلق با مردم و ارباب رجوع، رفع مشکلات با تدبیر و همدلی، تأکید کرد.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان کردستان، عنوان کرد: دولت و قوه قضائیه برای بازگشایی بازارچه سیف و سایر بازارچه‌های مرزی، اهتمام ویژه دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین با اشاره به ضرورت اتمام فرودگاه سقز به‌عنوان مصوبه سفر رئیس جمهوری، اضافه کرد: برای اتمام این طرح مهم و زیرساختی، پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

پورذهبی با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید دانش و اشتغال‌زایی، تصریح کرد: مراکز رشد و پارک علم و فناوری می‌توانند آبروی یک استان باشند.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی به‌ویژه معلم در مقطع ابتدایی مدارس شهرستان سقز از دغدغه‌های جدی است، گفت: در این ارتباط و مشکلات آموزش و پرورش استان با وزیر آموزش و پرورش دیدار خواهم کرد.

وی همچنین با اشاره به حوادث اخیر کشور از تدبیر فرماندار سقز، نیروهای امنیتی، مردمی، نظامی و انتظامی و بسیج و اعضای و شورای تأمین این شهرستان، تشکر کرد.

*روند ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای به جد دنبال می‌شود

فرماندار سقز هم در این جلسه اظهار کرد: ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای آسفالت راه روستایی، برخورداری روستاها از آب شرب سالم و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به جد رصد شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

جعفر توان افزود: انجام کارهای رفع تداخلات اراضی 95 پلاک از 305 پلاک که پیشتر 22 پلاک انجام شده بود، قرار گرفتن شهرستان سقز در رتبه سوم در بحث طرح طوبی و کشت گلخانه‌ای، افزایش سطح کشت توتون و تلاش برای راه‌اندازی دوباره کارخانه تولید سیگارت دخانیات، از جمله اقداماتی برای توسعه بخش کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: در بحث راه روستایی هم سال گذشته 34 کیلومتر راه آسفالت شد که این روند امسال نیز ادامه دارد و از ظرفیت معادن و ازجمله طلای قلقله برای آسفالت راه روستایی استفاده خواهیم نمود.

فرماندار سقز با اشاره به حضور هُلدینگ‌های سرمایه‌گذاری بخش معادن ادامه داد: وجود این شرکت‌ها و بازکردن حساب بانکی و سرمایه‌گذاری باعث ارزش افزوده برای شهرستان خواهد شد که روز گذشته مدیرعامل شرکت صدر تأمین هم قول داد: دو زمین چمن مصنوعی در روستاهای سقز احداث شود.

به گفته توان، در بخش بهداشت و درمان هم، 17 پزشک متخصص جذب، بخش شیمی‌درمانی تجهیز و راه‌اندازی شده و تخت‌های بستری کودکان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اتمام گازرسانی به روستاها و تسریع در اتمام طرح‌های آبرسانی نیز به جد پیگیری خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: با اجرای طرح رفع تنش آبی و اتمام طرح‌های آبرسانی در قالب مجتمع‌های آبرسانی که به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شروع شده است، تعداد روستاهای زیرپوشش از 169 آبادی به 230 روستا افزایش خواهد یافت.

توان تأمین آب شرب سالم و پایدار برای شهر سقز را از دغدغه‌ها برشمرد و ادامه داد: 12.5 کیلومتر خط انتقال آب از تصفیه‌خانه شماره دو به شماره 1 اجرا شده که 5.5 کیلومتر در بستر سنگی شهر اجرا شد.

وی همچنین اعلام کرد: آبگیری کامل سد چراغ‌ویس هم از دغدغه‌ها و از مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری است که دارای روند بسیار مناسب است.

فرماندار سقز افزایش دیماند برق شهرک صنعتی را از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری برشمرد و گفت: 87 میلیارد ریال به حساب برق منطقه‌ای واریز و فرایند رفع مشکل در دست اقدام است.

توان عنوان کرد: تبدیل زمین‌های دیم به آبی در ساحل چپ و راست سد چراغ ویس و رایزنی با مسئولان استانی و کشوری در سفر به شهرستان و اتمام طرح‌های ناتمام ازجمله هتل ورزش، از دیگر برنامه‌های شهرستان سقز ست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبه‌های سفر رئیس جمهوری به سقز، بازگشایی بازارچه سیف است که در سفر اخیر معاون سیاسی رئیس قوه قضائیه وبازدید از مرز، این دغدغه دولت و مردم مطرح شد که امیدواریم این مصوبه هم اجرایی شود.

 

شناسه خبر 69776