شناسه خبر:70080
1402/3/22 08:29:03

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: پیش‌تر مدیریت سراب گیان در اختیار شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گرفته بود که به‌علت ناتوانی در اقناع افکار عمومی، امسال با انعقاد قراردادی مدیریت این سراب به سازمان همیاری و شهرداری‌های استان همدان محول شد.

داریوش عباسی روز یکشنبه با بیان اینکه مدیریت سراب گیان نهاوند به سازمان همیاری استان همدان محول شد، اظهار کرد: سازمان همیاری و شهرداری‌های استان همدان طبق این قرارداد مکلف به جمع‌آوری و دفع وضعیت زباله‌های سراب گیان، مرمت و سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی، تأمین امنیت و سلامت گردشگران و نصب 11 دستگاه دوربین ثابت و گردشی شد.
وی افزود: این مجموعه از ابتدای سال نسبت به سامان‌دهی سرویس بهداشتی، دیوارنویسی، نقاشی و جمع‌آوری منظم زباله‌ها و پاک‌سازی محیط اقدام کرده و دو دوربین در ورودی و مرکز سراب گیان فعال شده است.
عباسی اضافه کرد: یکی از مشکلات سراب گیان ظرفیت پایین پارکینگ (برای تعداد 300 دستگاه خودرو) این مجموعه است، درحالی که روزهای تعطیل بیش از دو هزار دستگاه خودرو در این محل حضور می‌یابد و مسدودی مسیر را شاهد می‌شویم و درصورت بروز حوادثی نظیر آتش‌سوزی یا نیاز به انتقال بیمار و امدادرسانی به مصدومان، تردد و حضور خودروهای امدادی در محل حادثه با کُندی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: دکه‌های موجود در سراب گیان و پارکینگ پیش‌بینی‌شده برای وسایل نقلیه نیازمند سامان‌دهی از سوی سازمان همیاری و شهرداری‌های همدان است.
عباسی تأکید کرد: هرچند دنبال ایجاد تنش با دکه‌داران نیستیم، با این وجود به‌منظور ایجاد فضایی مناسب برای استقرار گردشگران و نمایان شدن چهره‌ای زیبا از سراب گیان، مجبور به سامان‌دهی، جابه‌جایی و انتقال دکه‌ها به مکان جدید هستیم.
رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: با توجه به حضور و مراجعه هزاران گردشگر به سراب گیان به‌ویژه در روزهای تعطیل برای پیشگیری از بروز هرگونه تنش و ایجاد صلح‌وساز پیش از درگیری، انعقاد قراردادی با نیروی انتظامی و ایجاد پایگاهی برای استقرار مأموران انتظامی ضروری است.

شناسه خبر 70080