شناسه خبر:70118
1402/3/23 12:29:48

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان از تشکیل ستاد ویژه گردشگری در شهرداری برای هماهنگی سازمان‌ها جهت ثبت جهانی هگمتانه خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی در گفت‌وگو با رادیوهمدان ضمن تشریح اقدامات انجام‌شده پیرامون ثبت جهانی هگمتانه، اهمیت این موضوع را خاطرنشان و اظهار کرد: متأسفانه سهم شهر همدان از گردشگری استانی و ملی بسیار ناچیز بوده و باعث شده کمتر از مواهب گردشگری بهره‌مند شویم.
وی با تأکید بر غنای تاریخی بی‌نظیر شهر همدان، گفت: کمتر شهری این قدمت و غنای تاریخی و فرهنگی را دارد و با توجه به اینکه هگمتانه در فهرست ثبت جهانی قرار دارد، باید همه دست به دست دهیم تا این اتفاق خوب رخ دهد.
این مقام مسئول افزود: خوشبختانه اتحاد خوبی بین مسئولان استان به‌ویژه شهرداری و میراث فرهنگی با محوریت استاندار شکل گرفته تا مردم همدان از این موهبت بهره‌مند شوند.
این مقام ارشد مدیریت شهری از تشکیل ستاد ویژه گردشگری در شهرداری همدان خبر داد و گفت: وظیفه ستاد گردشگری ایجاد هماهنگی بین شهرداری و سازمان‌های متولی برای پیشبرد سریع و دقیق اقدامات لازم درخصوص برنامه‌های ثبت جهانی هگمتانه است.
شهردار همدان با بیان اینکه کارهای عمرانی مربوط به ثبت جهانی هگمتانه و گردشگری آغاز شده، تصریح کرد: تعریض مسیر دباغخانه معروف به خیابان باستان، گشایش بلوار علویان تا حد فاصل هگمتانه، آماده‌سازی خیابان اکباتان، تغییر مسیر آهن‌فروشان و اصلاح هندسی در این قسمت، ازجمله تلاش‌های انجام‌شده برای افزایش دسترسی به تپه هگمتانه است.
حسینی تلاش‌های صورت‌گرفته توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری در حوزه گردشگری را قابل تقدیر و توجه دانست و افزود: اختصاص بودجه 250 میلیاردی به حوزه گردشگری اتفاقی مبارک و بی‌نظیر است و تحقق این بودجه جان تازه‌ای به رونق گردشگری خواهد بخشید.
وی به طرح‌های مرتبط با ثبت جهانی هگمتانه و گردشگری توسط شهرداری همدان اشاره و اظهار کرد: کارهای عمرانی مربوط به جداره‌سازی اکباتان به‌عنوان یک ظرفیت درحال انجام است و جداره‌سازی میدان امام (ره) یک ماه آینده شروع می‌شود.
حسینی با بیان اینکه پیاده‌‌راهسازی خیابان باباطاهر و شهدا را در دستور کار داریم، گفت: موضوع گذر تاریخی و فرهنگی از باباطاهر تا عین‌القضات و پوستی‌زاده تا آیت‌الله آخوند به‌عنوان ظرفیت گردشگری ازجمله طرح‌های گردشگری است.
وی همکاری اهالی کوی فرهنگیان و رانندگان برای جابه‌جایی ون‌ها از خیابان اکباتان را قابل تقدیر دانست و افزود: از کسبه و بازاریان تقاضا داریم برای جمع‌آوری زوائد و الحاقات در سطح بازار همدان همکاری کنند تا انشالله نظر ارزیابان یونسکو جلب شود.
حسینی با تأکید بر اینکه رونق گردشگری در دستور کار مسئولان استان قرار دارد، ابراز کرد: برگزاری تورهای گردشگری، بازارچه‌های محلی و افزایش بازدید از تپه هگمتانه بر رونق گردشگری شهر همدان تأثیر زیادی خواهد داشت.

شناسه خبر 70118