شناسه خبر:70136
1402/3/23 12:57:35
رئیس‌کل دادگستری کردستان در بازدید سرزده از یک کارخانه:

دادگستری مشکلات تمام واحدهای تولیدی را پیگیری می‌کند

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: در سال «مهار تورم، رشد تولید» ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با جدیت پیگیر مشکلات تمامی کارخانجات و واحدهای تولیدی استان است و در کنار دستگاه‌های اجرایی، به موضوع اشتغال توجه جدی دارد.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی به‌همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیر امور شعب بانک ملی استان در راستای حمایت قضائی از تولید، به‌صورت سرزده از تمامی خطوط کارخانه «اشکان سازه غرب» واقع در شهرک صنعتی دهگلان بازدید کرد.
وی از نزدیک و به‌صورت اختصاصی از قسمت‌های مختلف این واحد تولیدی بازدید کرد و بیان کرد: کارخانه اشکان‌سازه غرب کردستان همانند سایر واحدهای تولیدی استان از حمایت‌های قضایی دادگستری استان برخوردار است.
رئیس‌کل دادگستری کردستان افزود: در سال «مهار تورم، رشد تولید» ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با جدیت پیگیر مشکلات تمامی کارخانجات و واحدهای تولیدی استان است و در کنار دستگاه‌های اجرایی، به موضوع اشتغال توجه جدی دارد.
حسینی ضمن تأکید بر لزوم ورود جدی دستگاه‌های اجرایی و بانک مربوطه در استان و مرکز در راستای رفع بعضی از مشکلات موجود در این کارخانه، گفت: مقرر شد مشکلات این کارخانه ابتدا در کارگروه فنی و حقوقی ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی به‌صورت کارشناسی بررسی شود و نتیجه ظرف حداکثر 10 روز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با حضور اعضای مربوطه بررسی و اتخاذ تصمیم نهایی شود.
وی افزود: مشکل این واحد تولیدی، مشکلی است که در بسیاری از واحدهای تولیدی استان و کشور وجود داشته و نیاز به ورود ستاد مرکزی ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه و همراهی بانک مرکزی دارد.
در ابتدای این بازدید، مدیرعامل این واحد تولیدی گفت: 25 نفر در این کارخانه کار می‌کنند و هم‌اکنون ماهانه بیش از 150 هزار تن لوله پلی‌اتیلن برای مصارف کشاورزی، صنعتی و آبرسانی در این کارخانه تولید می‌شود.
نادر کریمی عنوان کرد: در صورت پشتیبانی و حمایت دستگاه‌های مختلف اجرایی و اضافه شدن نیروهای جدید، این میزان از 500 هزار تن در ماه بیشتر می‌شود.
وی موضوع تملک این واحد تولیدی را از عمده مشکلات این واحد تولیدی ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد، با ورود دستگاه قضائی استان این مشکل برطرف شود.

شناسه خبر 70136