شناسه خبر:70182
1402/3/24 09:34:20

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان از راه‌اندازی سامانه شفافیت بودجه 1402 شهرداری همدان خبر داد و گفت: مردم نامحرم نیستند و باید در جریان امور قرار گیرند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی‌امید با بیان اینکه بعد از تصویب بودجه شهرداری در شورای اسلامی و تأیید آن در هیئت تطبیق براساس قانون اطلاع‌رسانی عمومی این موضوع از سوی شورا در اولویت است، اظهار کرد: در گذشته این موضوع تنها از طریق رسانه‌های مکتوب انجام می‌شد، اما امروز با توجه به گسترش فرصت‌های جدید در حوزه فناوری اطلاعات و تمایل مردم به شبکه‌های اجتماعی، اطلاع‌رسانی عمومی از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‏‌ها در دستور کار شورا قرار دارد.
وی به پیگیری کمیسیون بودجه و شورای اسلامی شهر درخصوص اطلاع‌رسانی الکترونیکی بودجه 1402 توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: سامانه شفافیت بودجه شهرداری باید از طریق رسانه‌های مختلف، فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و صداوسیما به اطلاع مردم برسد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات و تمهیدات لازم از سوی شهرداری در این خصوص، افزود: سامانه شفافیت بودجه 1402 راه‌اندازی شده و شهروندان می‌‎توانند از طریق سامانه شهرداری الکترونیک همدان به نشانی www.Hamedan.ir قسمت «سامانه شفاف‌سازی بودجه 1402» مراجعه و به جزئیات بودجه سال‎ جاری شهرداری دسترسی پیدا کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به در دسترس قرار گرفتن بودجه و بارگذاری اعداد و ارقام بودجه و همچنین ردیف‌های مختلف به‌ویژه ردیف‌های عمرانی در سامانه شفافیت بودجه، انتظار می‌‎رود شهروندان موضوعات و درخواست‌ها را از نمایندگان خود در پارلمان شهر پیگیری و مطالبه کنند.
کاوسی‌امید در پایان هدف از راه‌اندازی این سامانه را اطلاع شهروندان از اتفاقات سال جاری در محله، ناحیه، منطقه و شهر همدان برشمرد و گفت: معتقدیم مردم نامحرم نیستند و باید در جریان امور قرار بگیرند، در همین راستا انتظار می‏‌رود شهروندان در رابطه با موضوعات مختلف، مطالبه‌گر باشند.

شناسه خبر 70182