شناسه خبر:70204
1402/3/24 10:00:35

سپهرغرب، گروه خبر: بازرس کل ایلام با اشاره به مشکلات نبود پزشک متخصص در استان، گفت: شرایط ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص در ایلام فراهم شود.

مالک روشنی روز سه شنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: باید مشکلات و کمبودهای بخش پزشکی استان در بحث تجهیزات و ماندگاری پزشکان متخصص حل شود.
وی با اشاره به مشکلات راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام، افزود: مسئولان استان هرچه سریع‌تر این مشکل را حل کنند تا تردد مردم به این بیمارستان تسهیل شود.
بازرس کل ایلام تأکیدکرد: برای کاهش مراجعه مردم به سایر استان‌ها برای خدمات پزشکی، پزشکان متخصص و فوق تخصصی که به دانشگاه علوم پزشکی ایلام تعهد خدمت دارند، باید در استان ماندگار شوند.
روشنی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی استان برای رفع مشکلات و کمبود امکانات پزشکی نظیر سی تی اسکن و ام.آر.آی تلاش کند، نباید مشکلات باعث شود دانشگاه علوم پزشکی ایلام از رسالت کاری خود که همان سلامت جامعه است، دور شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز گفت: پروژه‌های مختلفی در حوزه بهداشت و درمان در استان ایلام در حال اجراست که در آینده بخش زیادی از مشکلات این حوزه در استان حل می‌شود.
دکتر جاسم محمدی عنوان کرد: 95 پروژه درمانی و بهداشتی در استان در حال تکمیل شدن است که مهم‌ترین آن‌ها بیمارستان‌های شهرستان ملکشاهی و بدره هستند و در صورت تأمین اعتبار به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.
وی گفت: نرخ رشد جمعیت کشور در طی چند سال اخیر رو به کاهش است و استان ایلام نیز از این قاعده مستثنی نیست، طبق بررسی‌های صورت گرفته نرخ رشد جمعیت در استان ایلام 1.45 درصد است.
محمدی تأکید کرد: یکی از چالش‌های بزرگ دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت حقوق هفت هزار و 500 نفر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان است.

شناسه خبر 70204