شناسه خبر:70356
1402/3/28 08:52:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از تامین مالی دو طرح صنعتی بزرگ استان به میزان 10 هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: با جذب این تسهیلات، سرمایه‌گذاری 35 هزار میلیارد ریالی در کرمانشاه محقق خواهد شد.

محسن دارابی، با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تامین مالی دو طرح صنعتی مهم استان که مصوبه سفر رئیس جمهور نیز هستند، گفت: طی نشستی که با حضور مدیرعامل بانک ملی کشور، استاندار و... در دفتر آقای مصری نماینده مردم کرمانشاه برگزار شد، برای تامین مالی 10 هزار میلیارد ریالی دو طرح مهم صنعتی استان با بانک ملی توافق حاصل شد.
وی ادامه داد: یکی از این طرح‌ها واحد "چیاسرام" است که در زمینه تولید اسلب‌های سرامیکی فعالیت داشته و هم اکنون از محل آورده سرمایه‌گذار نزدیک به 54 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما برای تکمیل این طرح پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز بود که با موافقت بانک ملی تامین خواهد شد.
مدیرکل صمت استان کرمانشاه همچنین از تامین مالی پنج هزار میلیارد ریالی برای طرح "آکو زاگرس" که در زمینه تولید گچ برگ و کناف فعالیت دارد خبر داد و عنوان کرد: این طرح نیز در حال حاضر حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته دارابی، با تامین مالی این طرح‌ها و با احتساب آورده سرمایه گذاران این‌طرح ها، سرمایه‌گذاری 35 هزار میلیارد ریالی در کرمانشاه محقق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تامین مالی مهمترین چالش پیش روی این دو طرح صنعتی است که با مرتفع شدن آن شاهد پیشرفت مناسب آنها و بهره‌برداری از این واحدها در آینده خواهیم بود.
مدیرکل صمت استان کرمانشاه به حضور مدیرعامل "گروه توسعه صنایع بهشهر" که از هلدینگ‌های زیر مجموعه بانک ملی است نیز در این نشست اشاره و عنوان کرد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده این هلدینگ که به صورت اختصاصی در زمینه شوینده‌ها فعالیت دارد، برای ایجاد یک واحد تولیدی در کرمانشاه پای کار بیاید.
دارابی ابراز امیدواری کرد، ظرف حدود یک ماه آینده کار دریافت جواز تاسیس و خرید زمین این طرح نیز آغاز شود و افزود: این طرح حتما اجرایی خواهد شد، اما میزان سرمایه‌گذاری آن به نوع پروژه‌ای که اجرا می‌شود بستگی دارد.
وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری نشست‌های مشابه با سایر بانک‌ها، مسائل مربوط به تامین مالی طرح‌های مختلف استان را حل و فصل کنیم.

شناسه خبر 70356