شناسه خبر:70362
1402/3/28 08:59:36

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی دامی، باغی و زراعی در شهرستان سقز تولید می‌شود.

پیمان اسکندری روز شنبه در مراسم افتتاح طرح مجتمع بسته‌بندی ذرت علوفه‌ای در شهرستان سقز اظهار کرد: از 148 طرحی که به مناسبت این هفته در استان افتتاح شد 37 طرح مربوط به شهرستان سقز است.
وی با اشاره به اینکه سالانه 500 هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی در شهرستان سقز تولید می‌شود، افزود: به طور مستقیم 17 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به تقویت ظرفیت‌های زیربخش‌های کشاورزی شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: چند انبار مکانیزه و سایت‌های بذر در این شهرستان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
اسکندری با اشاره به منابع آب مناسب در شهرستان سقز برای تقویت کشاورزی، اظهار امیدواری کرد که عملیات استفاده از طرح پایاب سد چراغ ویس برای تبدیل زمین‌های دیم به آبی تسریع شود.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم تصویب قانون جامع تقویت امنیت غذایی در خانه ملت را در بحث حمایت از کشاورزی و تولیدات این حوزه با اهمیت خواند و گفت: قیمت خرید تضمینی محصولات ازجمله گندم افزایش یابد و طرح تبدیل زمین‌های دیم پایاب سدپراغ ویس به آبی، تسریع شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز هم در این مراسم اظهار کرد: 37 طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری 29 میلیارد تومان در این شهرستان در زمینه‌های بسته بندی ذرت علوفه‌ای، بذر، آب و خاک، اجرای شبکه‌های آبیاری و احداث مجتمع آبیاری مشارکتی به بهره‌برداری رسید.
طرح مجتمع بسته‌بندی ذرت علوفه‌ای همزمان با 36 طرح دیگر در گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان سقز با سرمایه‌گذاری 99 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی هشت نفر در روستای تیزآباد این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
در پی فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در سال 1358، 21 الی 27 خرداد به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری هم جهاد کشاورزی امنیت غذایی است.

شناسه خبر 70362