شناسه خبر:70394
1402/3/29 08:34:21

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر از تشکیل هشت پرونده قاچاق چوب و معرفی به مراجع قضائی طی طول سال گذشته در سطح شهرستان خبر داد و مطرح کرد: سال گذشته 18 هزار تُن و سه‌ماهه نخست امسال 6 هزار تُن مجوز حمل چوب صادر شده است.

جواد زنگنه از بازدید یک‌هزار و 500 کامیون حمل چوب در طول سال گذشته خبر داد و افزود: این بازدیدها در قالب 300 مأموریت و به‌طور میانگین بازدید روزانه از پنج کامیون حامل چوب انجام شده است.
زنگنه با بیان اینکه طی سه‌ماهه نخست امسال نیز 400 بازدید در قالب 80 مأموریت انجام شده است، گفت: سال گذشته 12 مورد و سه‌ماهه نخست امسال نیز سه مورد ایست و بازرسی قاچاق چوب داشتیم.
وی با تأکید بر ممنوعیت قطع درختان در اراضی ملی و اینکه هیچ مجوزی در این زمینه صادر نمی‌شود، به بازدید روزانه نیروهای اداره منابع طبیعی از پنج تا شش کامیون حمل چوب در سطح شهرستان اشاره و مطرح کرد: مجوز حمل چوب با محدودیت‌های زمانی برای رسیدن به مقصد و مجوز قطع صادر می‌شود و اگر خلاف این باشد، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: برخی از کامیون‌های حمل چوب، چوب جنگلی نیست؛ یعنی درخت در اراضی ملی کاشته نشده است که این موارد حمل غیر مجاز چوب باغی است و نباید اصطلاح قاچاق چوب را برای آن به‌کار برد.

شناسه خبر 70394