شناسه خبر:70402
1402/3/29 08:44:02

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: استان به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده و انقلابی که برای تحول و توسعه در منطقه شکل گرفته، نیازمند همراهی مردم است.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جمع مردم شهر دزج در شهرستان قروه اظهار کرد: هر آنچه در توان داشته باشیم برای ارائه خدمت شایسته به مردم انجام می‌دهیم.
وی افزود: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام است و هرکس آن را خدشه‌دار کند بزرگترین خیانت را انجام داده است.
استاندار کردستان یادآور شد: با تناقض افزایش نقدینگی و رشد تورم مواجهیم که مسئله‌ای ملی و همین پرداخت تسهیلات را کند کرده است.
زارعی‌کوشا اضافه کرد: کردستان استان عمده صنعتی و کشاورزی نیست و برای همین منابع بانکی آن محدود است، همچنانکه 6 دهم درصد منابع داریم و این مضیقه‌هایی را ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: خط اعتباری جدیدی در قالب تبصره 16 و 18 ایجاد شده که امیدواریم امسال روند سریع‌تری به خود بگیرد.
استاندار کردستان اضافه کرد: بخش چاردولی به‌عنوان یکی از بخش‌های مستعد و ارزشمند قروه و دروازه ورودی استان است که در دوره‌های گذشته و دولت سیزدهم کارهای خوبی انجام شد.
زارعی‌کوشا افزود: میزان برخورداری از شاخص‌های توسعه راه روستایی و طرح هادی از میانگین استانی و کشوری بالاتر است و با قدرت شکل گرفته در مسیر توسعه استان این مسیر با سرعت طی خواهد شد.
وی یادآور شد: در حوزه راه روستایی 20 درصد با متوسط کشوری فاصله داشتیم که با کارهای انجام گرفته پارسال رتبه اول کشور را کسب کردیم.
استاندار کردستان گفت: در حوزه طرح هادی نیز با همیاری مردم، شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها با امکانات کم و همدلی بالا، کارهای خوبی انجام شده است.
زارعی‌کوشا اظهار کرد: شناخت مشکلات ثمره کار میدانی است و حضور در بین مردم دستور رئیس جمهور و مطالبه رهبر معظم انقلاب است.
وی با بیان اینکه تصمیمات واقع‌بینانه حاصل حضور در بین مردم است، ادامه داد: منتظر ابلاغ ضوابط بودجه هستیم تا در جلسات شورای توسعه و برنامه‌ریزی تصمیمات مناسبی گرفته شود.
استاندار کردستان تأکید کرد: مسئله تأمین آب آشامیدنی اولویت اول ماست که پیگیر بهره‌برداری از سامانه انتقال آب از قوچم تا دزج هستیم و پیش‌بینی شده بود تا 1404 به اتمام برسد اما تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
زارعی‌کوشا ادامه داد: تخصیص آب برای توسعه بخش صنعتی از این محل می‌تواند نگرانی‌های گسترش تولید اشتغال و افزایش ثروت و درآمد از محل طرح‌های تولیدی را کاملا از بین ببرد.
وی یادآور شد: ظرفیت خوبی در دزج برای مسکن ملی از نظر تأمین زمین داریم ولی متقاضی نداریم و در بحث مقاوم‌سازی مسکن بانک‌ها و بنیاد مسکن پای کار هستند و باید از این فرصت استفاده مطلوب شود.
استاندار کردستان گفت: انحصار و اولویت در راه‌اندازی شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ در استان باید با نیروهای بومی باشد و این خط قرمز ماست.
زارعی‌کوشا همچنین بر تلاش برای رفع مشکل آنتن‌دهی در تمام مناطق استان کردستان تأکید کرد.

شناسه خبر 70402