شناسه خبر:70532
1402/4/1 08:39:00
معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان خبر داد:

هوشمندسازی اعلام ضوابط ساخت‌وساز در شهرداری الکترونیک همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان از هوشمندسازی اعلام ضوابط ساخت‌وساز در شهرداری الکترونیک همدان خبر داد.

امیر فتحیان‌نسب اظهار کرد: طی یک اقدام فناورانه و نوین و هم‌زمان با راه‌اندازی سامانه شهرداری الکترونیک که با تبدیل، همگام‌سازی و طبقه‌بندی بیش از 300 صفحه ضوابط شهرسازی و معماری مصوب در سامانه توسط کارشناسان نخبه شهرداری طی 6 ماه همراه بود، اعلام ضوابط ساخت‌وساز در شهرداری همدان به‌صورت کاملاً غیر حضوری و هوشمند در اختیار شهروندان قرار گرفت.
وی در ادامه تصریح کرد: شهروندان محترم می‌توانند در کلیه ساعات شبانه‌روز با مراجعه به سامانه شهرداری الکترونیک به آدرس hamedan.ir بخش اعلام ضابطه هوشمند ساخت‌وساز، با وارد کردن کد نوسازی و یا با استفاده از نقشه، کلیه ضوابط ساخت‌وساز ملک خود را طبق آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی مشاهده کنند.
معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان با اشاره به روند طاقت‌فرسای گذشته که با مراجعه حضوری شهروندان به مناطق و طی مسیر طولانی و صرف وقت و هزینه جهت دستیابی به اطلاعات مورد نیاز جهت خرید ملک و یا ساخت‌وساز همراه بود، اظهار کرد: در این روش نوین کلیه ضوابط ساخت‌وساز شامل نوع کاربری ملک، جهات اربعه، مقدار در مسیر، سطح اشغال مصوب، محاسبه زیربنای طبقات، تراکم، حداکثر ارتفاع مجاز، چینش طبقات، پیش‌آمدگی‌ها، تعداد پارکینگ و نیز عوارض تقریبی صدور پروانه شهرسازی و سایر ضوابط مصوب بدون هیچ‌گونه واسطه و کاملاً شفاف و غیر حضوری در تمام ساعات شبانه‌روز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
فتحیان‌نسب در پایان با اشاره به تأثیر بسیار مثبت اعلام ضابطه هوشمند در کاهش فرآیند صدور پروانه، تصریح کرد: هدف اصلی ما تحقق صدور پروانه شهرسازی در کمتر از یک‌ماه بود که با راه‌اندازی سامانه شهرداری الکترونیک توانسته‌ایم به این هدف نائل شویم.

شناسه خبر 70532