شناسه خبر:70573
1402/4/3 08:29:47

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری همدان گفت: با پیگیری ستاد تالیف قلوب و کمیته‌ مصلحین و معتذرین طی چهار سال، پرونده‌ ۸۰ محکوم به قصاص در همدان به مصالحه ختم شد.

محمدرضا عدالتخواه ظهر امروز در دیدار اعضای شورای قضایی و شورای معاونین مجموعه قضایی همدان با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: با پیگیری ستاد تالیف قلوب و کمیته‌ مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته‌های معین این ستاد طی حدود چهار سال، پرونده‌های ۸۰ محکوم به قصاص به مصالحه ختم شد.
وی بیان کرد: در این مدت شاکیان ۱۷ هزار پرونده از حق خود نسبت به طرف دعوی گذشتند و در مجموع نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان از نظر جنبه خصوصی و نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه عمومی وصول نشد.
امام جمعه همدان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر گفت: مدیریت قوی و انقلابی از ویژگی‌های برجسته شهید بهشتی بود تا آنجا که پای دفاع از حق با اقتدار تمام عمل می‌کرد.
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه با وجود اختلاف سلیقه‌ها وحدت خوبی بین مسوولان قوا وجود دارد افزود: تحقق عدالت به عنوان بنیان جامعه، اولین خواسته مردم است.

شناسه خبر 70573