شناسه خبر:70584
1402/4/3 08:41:22

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گفت: با وجود حدود بیش از 900 دانشجوی متاهل، هنوز خوابگاه متاهلی این دانشگاه بعد از تقریباً 10 سال اختصاص داده نشده‌ است.

سیدمحمد علی وفایی اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب مسکن درحال حاضر، یکی از مهمترین مسائل مانع ازدواج دانشجویان، مقوله «مسکن دانشجویی» است، که با حل شدن این مسئله، ولو به صورت موقت، دغدغه بزرگ تأمین مسکن در دانشجویان برطرف می‌شود.
وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: در ماده 7 این قانون، مبنی بر تأمین خوابگاه متاهلی برای دانشجویان بومی و غیر بومی، زن یا مرد توسط دانشگاه‌های کشور، همه دانشگاه‌های کشور، ملزوم به ایجاد و تأمین خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان خود هستند؛ اما در دانشگاه بوعلی‌سینا با وجود حدود بیش از 900 دانشجوی متأهل و نیاز مبرم و اساسی ازدواج‌های دانشجویی به «مسکن دانشجویی»، هنوز خوابگاه متاهلی این دانشگاه بعد از حدود 10 سال به دانشجویان متأهل اختصاص داده نشده است.
مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان ادامه داد: این در شرایطی است که دانشگاه‌های 16 استان کشور خوابگاه متاهلی ندارند و تعدادی از آنها، مثل دانشگاه خرم‌آباد به تازگی شروع به ساخت خوابگاه متاهلی کرده‌اند.

شناسه خبر 70584