شناسه خبر:70691
1402/4/5 08:55:43

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اعلام اینکه 13 درصد جمعیت کرمانشاه سالمند هستند از تشکیل اتاق رصد وضعیت سالمندان در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا آمویی روز یکشنبه در جلسه شورای سالمندان شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه سیاست‌گذاری و دیدگاه‌های گذشته در زمینه کنترل و کاهش جمعیت سبب شرایط نگران کننده کنونی شده است، افزود: چنانچه با روند کنونی کاهش جمعیت ادامه دهیم در چند سال آینده به کشوری سالمند تبدیل خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه سیاست کاهش جمعیت، آینده ما را هدف قرار داده بود، گفت: هر چقدر از نظر تجهیزات، امکانات و فناوری پیشرفت داشته باشیم تا زمانی که توجه به نیروی انسانی و جوان وجود نداشته باشد این موفقیت به حاشیه خواهد رفت.
وی با اشاره به ضرورت آموزش‌های سالمندی از طریق رسانه ها، اضافه کرد: اتاق وضعیت برای موضوع سالمندی و رصد اقدامات انجام شده در ادارات شهرستان کرمانشاه ایجاد خواهد شد.
آمویی با اشاره به اینکه باید دستگاه‌های متولی در کنار توجه به جوانی جمعیت برای سالمندان آینده برنامه‌ریزی کنند، گفت: چنانچه به موضوع سالمندی براساس اهمیت آن توجه شود و مواردی همچون سبک زندگی سالم در میان سالها رعایت گردد در آینده در حوزه سالمندی وضعیت بهتر خواهد بود.
سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه عملکرد کمیته‌های تعیین شده در راستای ساماندهی وضعیت سالمندان رصد می‌شود، افزود: به آموزش‌های سالمندی از طریق رسانه ملی کمتر توجه شده است و در سطح شهر کرمانشاه نیز امکانات متناسب با وضعیت این گروه سنی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در مجموع شاهد عدم برنامه‌ریزی در حوزه سالمندی هستیم، افزود: مجموعه‌ای در معاونت سیاسی فرمانداری راه‌اندازی خواهد شد تا بتوانیم وضعیت سالمندی را در کرمانشاه رصد کنیم و این اتاق وضعیت باید در ادارات شهرستان کرمانشاه نیز وجود داشته باشد تا بتوانیم برای حوزه سالمندی برنامه ریزی کنیم.
سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت: 13 درصد جمعیت کرمانشاه سالمند هستند اما اطلاعاتی از اینکه چه تعداد زن یا مرد، پراکندگی وشرایط دیگر آنها همچون سطح سواد و درآمد وجود ندارد و براین اساس باید در اتاق وضعیت سالمندی، بانک اطلاعاتی کاملی از سالمندان کرمانشاه وجود داشته باشد.

شناسه خبر 70691