شناسه خبر:70717
1402/4/6 08:23:22

سپهرغرب، گروه خبر: اهالی کوی ابوذر همدان که با برخی کمبودها، مشکلات و چالش‌ها از گذشته تاکنون دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در بازدید فرماندار از محله مذکور خواستار رفع این معضلات در بخش‌های مختلف به‌ویژه افزایش ساخت‌وسازهای غیر مجاز در منطقه شدند.

مسلم مخفی روز دوشنبه در ادامه برنامه خدمت مسجدمحور در جمع نمازگزاران مسجد ابوذر و اهالی کوی جانبازان حضور یافت؛ افزایش ساخت‌وسازها و سکونت در اراضی جدید الحاق‌شده به این محله و فقدان حمل‌ونقل عمومی، کمبود مراکز آموزشی، مجتمع‌های خرید و نانوایی، عدم آسفالت برخی از معابر، زمین‌های رهاشده و غیر محصور که محل ریختن زباله و تجمع معتادان شده است، کمبود زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی، وضعیت بدحجابی و لزوم برخورد جدی‌تر، ازجمله مهم‌ترین مطالبات اهالی کوی جانبازان در مسجد ابوذر بود که توسط معتمدین این محل مطرح و از مسئولان مطالبه شد تا با افزایش حضور گشت‌های نیروی انتظامی و تشدید نظارت به‌ویژه در پارک ایرانی، تمهیدات ترافیکی جهت بهبود تردد و ایمنی، کمک به تکمیل طرح توسعه مسجد و احداث حسینیه و تأسیس مجموعه فرهنگی ورزشی، از حجم مشکلات کاسته شود.
مخفی در این بازدید اظهار کرد: دولت مردمی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی سعی در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دارد.
وی بیان کرد: سیاست دشمن برای کشور ما ایجاد یأس و ناامیدی است و اینکه مردم ایران هیچ افق روشنی نبینند؛ پادزهر این موضوع بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در برابر سیاه‌نمایی دشمن، امیدآفرینی بوده که وظیفه همه ما است.
این مقام مسئول ادامه داد: در شرایطی که لیدرهای فکری حامی دولت قبل نیز به وضعیت نامطلوب اذعان می‌کردند، به فضل الهی با وجود همه مشکلات، دولت مردمی با عزم جدی کار خود را آغاز کرد و یکی از دلایل کینه‌توزان مخالف این است که دولت مردمی گره‌های کهنه را باز می‌کند.
مخفی با بیان اینکه امروز با تلاش دولت و همراهی مردم افق‌های خوبی پیش روی ما است، اظهار کرد: چند پروژه بزرگ و فعال همدان در آستانه بهره‌برداری است که تقاطع غیر هم‌سطح شهیدهمدانی، ایستگاه تشکیلاتی راه‌آهن همدان، بیمارستان اکباتان و تعدادی از پروژه‌های مسکن از آن جمله است.
وی با اشاره به اینکه در ایام دومین سالروز آغاز به کار دولت مردمی هستیم، یادآور شد: دولت در شرایط سخت داخلی و بین‌المللی عهده‌دار مسئولیت شد.
  سفر رئیس‌جمهور محرک طرح‌های نیمه‌تمام استان شد
فرماندار همدان گفت: مبلغ 145 هزار میلیارد ریال اعتبار با پیگیری سفر رئیس‌جمهور به همدان اختصاص یافت که محرک بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام و رهاشده در استان شد.
مخفی اظهار کرد: رفع مشکل تنش آبی با اعتبار 15 هزار و 500 میلیارد ریال، ازجمله اقدامات جهادی این دولت در همدان است که از سال 83 آغاز و رها شده بود.
وی یادآور شد: تأمین 145 هکتار زمین در مجاورت فرودگاه و آغاز عملیات اجرایی احداث 11 هزار واحد مسکونی و 15 هزار واحد مسکونی ویژه محرومان در استان که 6 هزار مورد در همدان بوده، ازجمله اقدامات مهم اجرایی دیگر در استان است.
فرماندار همدان گفت: مسجد به‌عنوان تراز انقلاب اسلامی باید مرکز عبادت، مراجعات و رفع و رجوع همه مسائل مردم محله و مأمن جوانان باشد؛ بنابراین در این برنامه مسجد محور خدمت و حضور مدیران در مساجد و محلات، ضمن توجه به شعار دولت مردمی سیزدهم بنا بر پیگیری و حل مشکلات مردم است.
مخفی اظهار کرد: مسائل و مشکلات طرح‌شده با زمان‌بندی مشخص مورد بررسی و پیگیری واقع می‌شود و نتایج حاصل‌شده اعلام می‌شود.

شناسه خبر 70717