شناسه خبر:70721
1402/4/6 08:27:49
در جهت آماده‌سازی برای ثبت جهانی هگمتانه؛

هرروز به هدف نزدیک‌تر می‌شویم

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان گفت: در جهت آماده‌سازی برای ثبت جهانی هگمتانه، هرروز به هدف نزدیک‌تر می‌شویم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی با اشاره به مجموعه اقدامات اجرایی برای ثبت جهانی هگمتانه، اظهار کرد: به‌دلیل اهمیت موضوع ثبت جهانی هگمتانه، جلسات و بازدیدهای میدانی و مستندسازی اقدامات و تهیه اطلاعات از اقدامات اجرایی درخصوص این موضوع، به‌صورت روزانه انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری با تمام وجود درحال پیگیری اقدامات مربوط به ثبت جهانی هگمتانه است، عنوان کرد: مناطق چهارگانه، معاونت‌ها، مجموعه فرهنگی، سیما و منظر و خدمات شهری موضوعات تخصصی مربوط به حوزه خود را درخصوص ثبت جهانی هگمتانه پیگیری می‌کنند.
حسینی به تشریح اقدامات این موضوع پرداخت و گفت: قرار شد طرح پیشنهادی یکسان‌سازی تابلوها توسط سازمان سیما و منظر و معاونت شهرسازی و معماری جهت تأیید به میراث فرهنگی ارائه و حذف الحاقات توسط شهرداری منطقه پنج پیگیری شود.
این مقام ارشد مدیریت شهری به ارتقای زیبایی بصری اشاره کرد و افزود: گروه اجرایی اقدامات مربوط به شست‌وشو و رنگ‌آمیزی جداره‌ها، پاک‌سازی نخاله‌ها و زباله‌ها، تعویض سایبان‌های مغازهای دور میدان امام (ره)، جداره‌سازی دور میدان امام (ره)، جمع‌آوری کلیه تابلوهای نئون و بنرهای پلاستیکی، رنگ‌آمیزی کرکره‌ها و نرده‌ها، پاک‌سازی سریش‌های اعلامیه‌های نصب‌شده بر دیوارها و درب کاروان‌سراها و بازارها را به‌منظور ارتقای زیبایی بصری انجام می‌دهند.
شهردار همدان افزود: سامان‌دهی داخل پارکینگ، حصیرکشی روی ایستگاه مشاغل شهری، جمع‌آوری دریچه فاضلاب و جایگزینی آن با درپوش‌های شیشه‌ای مناسب، فعال‌سازی کارگاه و زورخانه همه‌کسی و نصب تابلو معرفی، ازجمله اقداماتی است که توسط شهرداری انجام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی و صنوف در حوزه ثبت جهانی هگمتانه، گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان متولی برنامه‌ریزی و اقدامات فرهنگی ازجمله تئاترهای خیابانی و رویدادهای فرهنگی و تولید محتوا حوزه تبلیغات محیطی بوده و سامان‌دهی مشاغل و صنوف برعهده سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی گذاشته شده است.
حسینی به پروژه‌های عمرانی در راستای ثبت جهانی هگمتانه اشاره و تصریح کرد: مقرر شد معاونت امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری اقدامات مربوط به بازگشایی منطقه رودخانه الوسجرد در محوطه سرپل یخچال با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و عدم تردد کلیه اتوبوس‌ها پایانه سرگذر در زمان حضور ارزیابان را مدیریت کند.
این مقام ارشد مدیریت شهری با بیان اینکه دیوارکشی مسیر بلوار الوند و تقبل هزینه‌های مالی تملک پلاک موجود در خیابان باستان برعهده منطقه چهار گذاشته شده است، گفت: معاونت شهرسازی و معماری طرح پیشنهادی مسیر میدان هگمتانه تا اول بلوار الوند جهت تأیید طرح شن‌ریزی اولیه را به سازمان میراث فرهنگی ارائه دهد.
حسینی ضمن تأکید بر ارائه گزارش‌های تخصصی توسط زیرمجموعه‌های شهرداری در راستای تسهیل ثبت جهانی هگمتانه، تصریح کرد: گزارش‌های تخصصی مربوط به مدیریت پسماند، بحران، تغییرات اقلیمی و مسائل زنان، برنامه جامع گردشگری، شهر سبز و شهر دوست‌دار کودک جمع‌بندی و به روابط عمومی ستاد تحویل شود.

شناسه خبر 70721