شناسه خبر:70726
1402/4/6 08:34:01

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار بهار با اشاره به کلنگ‌زنی پارک موضوعی در 3.5 هکتار، گفت: پروژه‌های کلان شهرداری، شهر بهار را 30 سال به جلو خواهد برد.

صبح روز گذشته بازدید از پروژه‌های شاخص شهرداری بهار با حضور امام‌جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بهار و با همراهی خبرنگاران انجام شد.
مسئولین و اصحاب رسانه از پروژه‌های عمرانی شاخص در مناطق مختلف شهر بهار شامل پروژه جدول‌گذاری کوچه شهیدان قربانی و کوچه‌های منشعب، زیرسازی آسفالت و جدول‌گذاری کوچه‌های گلبرگ، آسفالت‌ریزی کوچه‌های بهارستان یک و دو و گلستان چهار و 13، جاده تندرستی، سامان‌دهی بلوار شهیدبهشتی، سامان‌دهی ورودی شهر و پارک سه‌ونیم هکتاری بازدید کردند.
شهردار بهار در حاشیه بازدید از پروژه‌ها اظهار کرد: سه پروژه شاخص و بزرگ در شهر بهار درحال اجرا است و طرح‌های دیگر شامل آسفالت‌ریزی و جدول‌گذاری معابر و غیره نیز در سطح شهر برای رضایتمندی شهروندان انجام می‌شود.
شاهین فرجی‌فر اضافه کرد: سامان‌دهی ورودی شهر بهار (بلوار کشاورز)، پروژه سنگینی است که براساس طرح تفصیلی آغاز شد تا ورودی شکیل و کاربری‌های همسان با آن تعریف شود که برای فراغت، تجارت و سکونت در ورودی شهر، حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی افزود: پارک موضوعی در 3.5 هکتار ماه گذشته کلنگ‌زنی شد و براساس سلیقه، نظر و خواست مردم و با ارائه ایده‌های نو برای شرایط سنی مختلف، عملیات اجرایی آن آغاز شد.
* از مشارکت سرمایه‌گذاران در پارک 3.5 هکتاری استقبال می‌کنیم اما واگذاری نداریم
فرجی‌فر با بیان اینکه پروژه‌های کلان شهرداری شهر بهار را 30 سال به جلو خواهد برد، گفت: شهرداری بهار آمادگی مشارکت با بخش خصوصی را دارد و هریک از شهروندان و سرمایه‌گذاران خواهان مشارکت در پارک 3.5 هکتاری هستند، می‌توانند با در اختیار داشتن فضا، قسمتی را اجرا کرده و طبق قرارداد برای مدت معینی از آن درآمد و سود کسب کنند و سپس به شهرداری بازگردانند و شهرداری بهار به‌هیچ‌عنوان در پروژه پارک 3.5 هکتاری واگذاری زمین به بخش خصوصی نخواهد داشت.
شهردار بهار اظهار کرد: با اجرای پروژه‌های با کیفیت و با روش روز، شاهد سفر معکوس از شهرهای اطراف به شهر زیبای بهار خواهیم بود و برای اجرای پروژه‌ها و رسیدن به مطلوب، همراهی مردم بسیار لازم است.
وی اظهار کرد: پرونده پروژه جزیره شادی در مراجع قضائی مفتوح است و تا زمانی که تعیین تکلیف نشود، شهرداری بهار اجازه ورود به پروژه را ندارد.
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص تأمین زمین برای مسکن ملی گفت: وظیفه شهرداری تأمین زمین برای مسکن ملی نیست و ناگفته نماند که زمین پارک 3.5 هکتاری براساس طرح تفصیلی که دارای مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است، دارای کاربری فضای سبز است و مطابق قانون، درصورت تغییر کاربری به مالک قبلی برمی‌گردد.
فرجی‌فر تصریح کرد: کلیه پروژه‌هایی که امروز در سطح شهر درحال انجام است، از محل اعتبارات داخلی شهرداری تأمین شده و براساس سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر درحال اجرا است.
در ادامه امام‌جمعه بهار اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: اقدامات زیربنایی و بنیادی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار قابل تقدیر است؛ برای ماندگار بودن پروژه‌ها از مصالح مرغوب و با کیفیت استفاده شود.
حجت‌الاسلام رضا مصباح اضافه کرد: یکی از نیازهای شهرداری ایجاد منابع پایدار است که با تحقق این مهم، منابع مالی نیز تقویت می‌شود و با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان برای شهرداری درآمد پایدار متصور شد.
وی ایجاد پروژه‌های مختلف را در رونق کسب‌وکار و مشاغل در سطح شهر بهار بسیار مهم خواند و گفت: در راستای ایجاد ارزش‌افزوده و ارتقای اسم و جایگاه شهرستان، باید حرکت‌های رو به جلو تعریف شود و اجرای پروژه‌های بزرگ علاوه‌بر تأمین نیاز شهرستان، در راستای امیدبخشی به مردم بسیار مؤثر است.
این مقام مسئول تصریح کرد: با تداوم حرکت‌های جهادی، شهرستان به جایگاه واقعی خود خواهد رسید و مردم نیز حس خوب شهروندی را احساس خواهند کرد.
در ادامه فرماندار بهار اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی را ضروری دانست و گفت: اجرای این پروژه‌ها در راستای رفاه شهروندان بهاری بسیار مهم است و دستگاه‌های اجرایی نیز از همه امکانات خود در راستای به ثمر نشستن پروژه‌ها بهره گیرند و شهرداری را یاری دهند.
مجتبی فیض‌اللهی اضافه کرد: بیش از یک دهه از مسکوت ماندن پروژه جزیره شادی می‌گذرد و با این رکود، فرصت‌ها از دست می‌رود؛ ما از دستگاه قضائی و استاندار محترم تقاضامندیم در راستای به جریان انداختن پرونده جزیره شادی اهتمام ورزند تا بتوانیم از فرصت ایجادشده برای فراهم کردن رفاه و آسایش مردم استفاده کنیم.
وی با ابراز رضایتمندی از اجرای پروژه سامان‌دهی ورودی شهر، گفت: ورودی شهر بیانگر زیبایی شهر است و سامان‌دهی بلوار کشاورز حرکت ارزشمندی بوده که شهر زیبای بهار را به همگان معرفی خواهد کرد.

شناسه خبر 70726