شناسه خبر:70787
1402/4/7 09:43:11
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خبر داد؛

مصالحه 70 درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری مرکزی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:70 درصد پرونده‌های ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان منجر به سازش شد.

احسان آنقی گفت: استفاده از خدمات مشاوره و روانشناسی می‌تواند در بهبود روابط شخصی، افزایش پایداری روحی و روانی، کاهش اضطراب و استرس، افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

وی ادامه داد: هر فردی با مشکلات، نگرانی‌ها و تجربیات ناخوشایند مواجه می‌شود و همیشه ایام برای غلبه بر این مشکلات و نگرانی‌ها، نمی‌توان به صورت شخصی اقدام کرد و یکی از بهترین راه حل‌ها برای غلبه بر این مشکلات، استفاده از خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در فراجا به منظور مواجهه اثربخش با آسیب‌های اجتماعی و امکان بهره مندی تمامی شهروندان از این خدمات، دوایر مشاوره ومددکاری در بیشتر کلانتری‌های استان با حضور مشاوران و روانشناسان مجرب فعالیت داشته و در مرکز استان، علاوه بر کلانتری‌ها، مرکز مشاوره آرامش این خدمات به شکلی تخصصی‌تر ارائه می‌دهد.

آنقی با بیان مصالحه 70 درصدی پرونده‌های ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری در سه ماهه نخست سال جاری بیان داشت: در این مدت در حدود 10 هزار خدمت مشاوره‌ای و روانشناختی از سوی مجموعه روانشناسان و مشاوران فرماندهی انتظامی استان، به شهروندان ارائه شده و طی نظرسنجی‌های انجام شده، بازخورد بسیار مطلوبی در نزد اذهان عمومی به همراه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی از نظر بهداشت روان، بسیار مهم است و بهبود وضعیت روانی فرد، ارتقا کیفیت زندگی و کاهش بیماری‌های روانی را در پی دارد و شهروندان استان می‌توانند از این خدمات به صورت رایگان در تمامی دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها بهره ببرند و یا به صورت حضور به مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان واقع در خیابان هپکو، روبروی دادگستری کل استان، مراجعه کرده یا با شماره تلفن 096580 سامانه پلیس پاسخگو برای دریافت خدمات مشاوره‌ای رایگان در تماس باشند.

 

 

شناسه خبر 70787