شناسه خبر:70839
1402/4/10 11:07:19

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین گفت: مالکیت پل تاریخی حاج مرتضی در خمین با هدف حفظ و احیای بنا به این اداره واگذار شد.

علی مشهدی افزود: نشست مسئولان استان و شهرستان خمین با موضوع ساماندهی و تعیین تکلیف مالکیت پل تاریخی حاج مرتضی، در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین ادامه داد: در این نشست سند محدوده پل تاریخی حاج مرتضی و واگذاری مالکیت پل به میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دستور کار قرار گرفت.

مشهدی توضیح داد: پل تاریخی حاج مرتضی در خیابان ساحلی شهرستان خمین واقع شده است که بیش از یکصد سال قدمت دارد و از جمله آثار دوره قاجار است.

وی اظهار کرد: این پل علاوه بر ارتباط اهالی خمین با مزارع و باغات آن سوی رودخانه، امکان رفت و آمد ساکنان برخی روستاهای این شهرستان را در گذشته فراهم می‌کرده است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین با اشاره به نزدیکی پل تاریخی حاج مرتضی به بیت امام خمینی (ره) و بافت قدیمی شهرستان افزود: موقعیت این پل ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر است.

مشهدی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت گردشگری پل تاریخی حاج مرتضی به توجه بیشتری نیاز دارد.

شهرستان خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب در 61 کیلومتری جنوب اراک قرار دارد که مهم‌ترین آثار تاریخی آن سنگ نگاره‌های تیمره، دستکندها، بیت تاریخی امام خمینی (ره)، تیمچه بازار، قلعه‌های تدافعی، کبوترخانه‌ها، قلعه سالار محتشم و 24 بقاع متبرکه است.

 

شناسه خبر 70839