شناسه خبر:70842
1402/4/10 11:48:57
شهردار همدان در افتتاحیه خانه دوام کوی فرهنگیان:

باید به سمت مشارکت مردم در مدیریت بحران حرکت کنیم

شهردار همدان در افتتاحیه خانه دوام کوی فرهنگیان ابراز کرد: باید به سمت مشارکت مردم در مدیریت بحران حرکت کنیم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، با حضور سیدمسعود حسینی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان و مدیران اجرایی و انتظامی و برخی از مدیران شهری، خانه دوام کوی فرهنگیان افتتاح شد.

در ابتدای مراسم حسینی کوی فرهنگیان را یکی از شهرک‌های نمونه شهر همدان خواند و اظهار کرد: همدلی و همکاری مثال‌زدنی اهالی کوی فرهنگیان می‌تواند الگوی خوبی برای سایر نقاط شهر باشد.

وی با بیان اینکه نسل ما دوره‌هایی عجین با بحران را سپری کرده، گفت: در زمان جنگ تحمیلی و یورش نیروهای بعثی آمادگی هر نوع بحران را داشتیم و بعد از جنگ حوادث مختلفی نظیر کرونا، زلزله و سیل نشان داد بحران همواره وجود دارد.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به این تفکر اشتباه که اگر بحرانی پیش بیاید آمادگی داریم، عنوان کرد: عدم آمادگی در مقابل بحران موجب ترس و بلاتکلیفی می‌شود و در این راستا مدیریت بحران شهرداری همدان آموزش‌های لازم را برای مقابله با بحران و حوادث متخلف تدارک دیده است.

حسینی در ادامه افزود: انشالله با وجود گروه‌های دوام الوند در محلات مختلف شاهد آموزش و آمادگی افرادی باشیم که همچون نیروهای اورژانس، هلال‌احمر و انتظامی با ازخودگذشتگی و جان‌فشانی، هم خودشان و هم دیگران را نجات بدهند.

وی یکی از اصول مهم مدیریت بحران را مردم‌محوری و مشارکت مردم دانست و تصریح کرد: امیدوارم با تدارک تجهیزات و محله‌محوری به سمت شهری حرکت کنیم که مدیریت بحران توسط خود مردم صورت بگیرد و یکی از برنامه‌ها همین افتتاح خانه دوام کوی فرهنگیان است.

شهردار همدان به اتفاق مهم ثبت جهانی هگمتانه اشاره کرد و افزود: ثبت جهانی هگمتانه موضوع بسیار مهمی است که در توسعه اقتصادی شهر همدان و رونق گردشگری مؤثر خواهد بود و همراهی کسبه بازار با شهرداری در این خصوص نمونه خوبی از مشارکت فعال مردم است.

حسینی ضمن تأکید بر مشارکت شهروندان در تمام جوانب، اظهار کرد: در موضوعات مختلف به‌ویژه تأمین امنیت و مدیریت بحران نیازمند همراهی مردم هستیم و شهرداری همدان آمادگی کامل برای تدارک تجهیزات و ارائه آموزش‌های لازم را دارد.

در ادامه مراسم بازوبند سیمرغ دوام الوند توسط شهردار همدان به هنرمند کشورمان رسول نجفیان اهدا شد.

با برگزاری جُنگ شادی ضمن حضور هنرمند کشوری، شهردار و‌ مدیران اجرایی استان همدان، خانه دوام کوی فرهنگیان افتتاح شد.

 

 

شناسه خبر 70842