شناسه خبر:70843
1402/4/10 11:49:45

رئیس اتاق اصناف همدان گفت: برپایی میز خدمت در اتاق اصناف با موضوع مالیات در زمان تعیین تکلیف مالیات و پُر کردن اظهارنامه مالیاتی و ارسال فرم تبصره ماده 100 بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصناف را برطرف کرد.

 

محمد ارغوان اظهار کرد: با توجه به موعود تکمیل و پُر کردن اظهارنامه مالیاتی میز خدمت با موضوعات مسائل صنفی و امور مالیاتی در اتاق اصناف برگزار شد.

وی افزود: مدیرکل امور مالیاتی، معاونان و کارشناسان در محل اتاق اصناف حاضر شدند و به سؤالات و ابهامات مالیاتی واحدهای صنفی پاسخ دادند.

رئیس اتاق اصناف همدان تصریح کرد: بسیاری از مشکلات مالیاتی به‌دلیل نداشتن اطلاعات کافی از قوانین و مقررات قانونی بود که با این اقدام ابهامات مذکور برطرف شد.

وی ادامه داد: بازاریان از این اقدام استقبال کردند و مشکلات بسیاری از آن‌ها در همان جلسه توجیهی برطرف شد، در ادامه برای مسائل خاص نیز جلسات خصوصی با مدیرکل امور مالیاتی برگزار و موارد و سؤالات اصناف به‌صورت چهره‌به‌چهره برطرف شد.

ارغوان با بیان اینکه اصناف همدان از تبصره ماده 100 مالیاتی که ابتکار دولت سیزدهم در حوزه مالیاتی بود استقبال کردند، خاطرنشان کرد: این قانون مشکلات را به کمترین میزان ممکن کاهش داده است و اصناف نیز از این قانون استقبال کردند.

وی گفت: در جلسات آموزشی و توجیهی اتاق اصناف کارشناسان امور مالیاتی حاضر می‌شوند و از همان بدو تشکیل پرونده واحدهای صنفی، بازاریان مسائل مالیاتی ازجمله تنظیم و نگهداری دفاتر را آموزش می‌بینند که این مجموعه اقدامات از وقوع بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌کند.

رئیس اتاق اصناف همدان تصریح کرد: ما معتقدیم بسیاری از مشکلات با آموزش برطرف می‌شود، بنابراین با توسعه فضاهای آموزشی به دنبال کمک بیشتر به اصناف و بازاریان هستیم.

وی گفت: به‌زودی حسینیه شهدای حرم نیز در اتاق اصناف همدان افتتاح می‌شود که ضمن برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی و ملی، ظرفیت آموزشی اتاق اصناف را تا 400 نفر افزایش می‌دهد.

 

 

شناسه خبر 70843