شناسه خبر:70857
1402/4/11 08:40:05

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار گیلانغرب گفت: سه هکتار از جنگل‌های بلوط کوه زرد در این شهرستان مشرف به «تق توق» در آتش سوخت.

«وحید محمدی» روز شنبه افزود: آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط کوه زرد از توابع شهرستان گیلانغرب شب گذشته رخ داد که با همکاری و تلاش نیروهای منابع طبیعی و انجمن سبز و هلال‌احمر، شهرداری، ورزش و جوانان، امور عشایری، تحت نظارت و راهبری میدانی مدیریت بحران شهرستان، به‌طور کامل مهار شد.
وی اظهار کرد: در پی فراخوان مدیریت بحران جهت مهار آتش‌سوزی ادارات صنعت و معدن، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروهای پادگان ثابت‌خواه اعلام آمادگی و در محل حضور پیدا کردند که منجر به مهار آتش شد.
فرماندار گیلانغرب در ادامه گفت: این آتش‌سوزی روز گذشته رخ داد که علت آن در دست بررسی است و بلافاصله با وقوع آتش‌سوزی دستگاه‌های امدادی و ماشین‌آلات اطفای حریق به محل اعزام شدند.
محمدی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون پنج فقره آتش‌سوزی در مزارع و مراتع جنگلی این شهرستان رخ داده که درنتیجه این آتش‌سوزی‌ها 187 هکتار از مزارع کشاورزی و هفت هکتار از ارتفاعات جنگلی این گیلانغرب طعمه حریق شده است.
وی گفت: با توجه به گرمای هوا و خشک بودن گیاهان مرتعی و مزارع، احتمال بروز آتش‌سوزی مزارع و مراتع و اراضی کشاورزی به‌مراتب بیشتر می‌شود؛ ازاین‌رو کشاورزان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

شناسه خبر 70857