شناسه خبر:70983
1402/4/13 09:05:15

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار سقز گفت: سقز از نظر میزان برخورداری از راه آسفالته روستایی در پایین جدول شهرستان‌های استان کردستان قرار دارد.

جعفر توان صبح امروز در نشست با اعضای شورای بخش، پیمانکاران و مشاوران حوزه راه روستایی، خواستار تلاش جدی مجموعه برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام آسفالت راه روستایی شد.
وی با قدردانی از راهداری استان و شهرستان، شرکت آب منطقه‌ای، تعدادی از معدن‌داران، شورای بخش، پیمانکاران و مشاوران حوزه راه روستایی، اعلام کرد: سال گذشته 35 کیلومتر راه روستایی آسفالت شد که در تاریخ سقز کم‌سابقه بوده است.
فرماندار سقز خاطرنشان کرد: سال گذشته 80 میلیارد تومان برای حوزه راه اعتبار در نظرگرفته شد که امسال به 100 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
به گفته توان، سقز از نظر میزان برخورداری از راه آسفالته روستایی در پایین جدول شهرستان‌های استان قرار دارد که بایستی این عقب‌ماندگی جبران شود.
وی اضافه کرد: هدف‌گذاری امسال برای آسفالت راه‌های روستایی، مسیرهای زیر دو کیلومتر است که امیدواریم راه 9 آبادی آسفالت شود.
فرماندار سقز گفت: یکی از مطالبات جدی مردم روستاهای شهرستان سقز، آسفالت راه روستایی و یکی از مطالبات روستاهای پرجمعیت مسیر صاحب - یاپشخان، بهسازی و روکش آسفالت این مسیر است که امیدواریم هرچه زودتر مراحل اداری آن انجام و پروژه شروع شود.
توان تصریح کرد: یکی از اقدامات شایسته در حوزه راه‌سازی و آسفالت راه روستایی، آسفالت 14.2 کیلومتر راه روستاهای حوزه سدچراغ ویس بود که دارای پیشرفت مناسب است.
نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از اعتبارات در اختیار نماینده یک سوم آن به حوزه آسفالت راه روستایی اختصاص خواهد یافت.
بهزاد رحیمی افزود: قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) با محورهای جاده، آب، مسکن و آب، اقدامات خوبی در دستور کار دارد که شاخص‌های بهره‌مندی این حوزه را تغییر خواهد داد و هدف‌گذاری قرارگاه، آسفالت دو هزار کیلومتر راه روستایی است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان نیز گفت: میزان برخورداری استان‌های کشور از راه آسفالته 83 درصد است که این شاخص در کردستان 14 درصد کمتر است.
فرزاد حسنی افزود: آسفالت راه روستایی، روکش مسیرها، خط‌کشی و تابلو علایم و نگهداری از ابنیه از ماموریت‌های این اداره کل است که امیدواریم اعتبارات شهرستانی در این حوزه‌ها افزایش یابد.

شناسه خبر 70983