شناسه خبر:71062
1402/4/15 08:41:06

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: طرح نشاط معنوی تابستان امسال در بقاع متبرکه نهاوند برگزار می‌شود.

محمد سوری اظهار کرد: طرح نشاط معنوی از 15 تیرماه تا پایان مرداد با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی توسط مراکز افق امامزادگان در چهار بقعه متبرکه شهرستان نهاوند اجرا می‌شود.
وی افزود: حرم متبرک امامزادگان مکان‌های مقدسی هستند که با ایجاد فضای مناسب معنوی می‌توانند زمینه‌ساز حضور بانشاط دانش‌آموزان و جوانان برای انتقال ارزش‌های دینی باشند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با اشاره به اجرای طرح معنوی در بقاع متبرکه عنوان کرد: جوانان شرکت‌کننده در این طرح از برنامه‌های مذهبی شامل احکام، تفسیر، روخوانی، حفظ و تجوید قرآن کریم و فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و اردوهای سیاحتی و زیارتی در تعطیلات تابستان استفاده می‌کنند.
وی گفت: ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیرمستقیم، استفاده از ابزارهای روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر از اهداف عمده این طرح است.
سوری تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه‌های ورزشی، مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.
وی افزود: این طرح در آستانه عید سعید غدیر خم از روز پنجشنبه 15 تیرماه در چهار بقعه متبرکه امامزاده محمد و علی(ع)، امامزاده مهدی(ع)، امامزاده فضل(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) آغاز و تا پایان مردادماه ادامه خواهد یافت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند تأکید کرد: مخاطبان اصلی این طرح دختران و پسران در رده سنی هشت تا 18 سال هستند.

شناسه خبر 71062