شناسه خبر:71068
1402/4/15 08:52:22
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

اختصاص 900 میلیارد تومان برای آب‌رسانی به 200 روستا

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه یک سال پیش از موعد مقرر طرح آب‌رسانی به 160 روستا به پایان می‌رسد، از اختصاص 900 میلیارد تومان برای آب‌رسانی به 200 روستا در همدان خبر داد.

فرهاد بختیاری‌فر در جریان بازدید از پروژه‌های آب‌رسانی اظهار کرد: دولت سیزدهم برای رفع مشکل تأمین آب آشامیدنی سالم، طرح جهاد آب‌رسانی را آغاز کرده است.
وی افزود: یکی از اولویت‌های دولت مردمی رفع محرومیت از چهره روستاها با توجه به دغدغه‌های آن‌ها بود که در این راستا رفع مشکل آب در دستور کار قرار گرفت و به این منظور از ظرفیت سپاه نیز استفاده شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: اواخر سال 1400 به دنبال انعقاد قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح آب‌رسانی به 160 روستای استان در دستور کار قرار گرفت و برای اجرای این طرح 509 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد.
وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب و بسیج سازندگی برای اجرای این طرح، همکاری مطلوبی داشته و طرح با پیشرفت فیزیکی 57 درصد درحال اجرا است.
بختیاری‌فر با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها یک سال پیش از موعد مقرر طرح آب‌رسانی به 160 روستا به پایان می‌رسد، از اختصاص 900 میلیارد تومان برای آب‌رسانی به 200 روستای دیگر در همدان خبر داد و گفت: 700 میلیارد تومان توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان همدان در طول سه سال تأمین و مشکل تمام روستاها در حوزه آب رفع می‌شود.
وی از اجرای فعالیت‌های آب‌رسانی در شهرستان بهار خبر داد و افزود: در راستای محرومیت‌زدایی و رفع مشکل، اصلاح خطوط و توسعه شبکه، مخزن، حفر چاه، لایروبی چشمه، چاه و قنات و کف‌شکنی چاه‌ها، اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد درحال انجام است.

شناسه خبر 71068