شناسه خبر:71129
1402/4/17 09:54:20

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با تلاش نمایندگان و مسئولان استان، اعتبارات فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای ایلام به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

پرویز ناصری روز پنجشنبه اظهار کرد: در فاز نخست این پروژه قرار است 128‌روستای هدف آبرسانی استان با اعتبار 507 میلیارد تومان به 200 روستا با اعتبار 720 میلیارد تومان ارتقا یابد که با پیگیری‌های نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی این رقم در فاز دوم به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مبلغ فاز نخست 700 میلیارد تومان بود، تأکید کرد: برای عبور از شرایط تنش آبی در سطح استان و رایزنی، پیگیری‌ و جلسات متعدد با وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، رقم این قرارداد در فاز دوم با افزایش 300 میلیارد تومانی به مبلغ یک هزار میلیارد تومان افزوده شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام با اعلام اینکه ایلام همچنان پیشتاز در پیشرفت فیزیکی آبرسانی به مناطق محروم است، تصریح کرد: با تلاش، اهتمام و عملکرد جهادی شرکت آب و فاضلاب استان و بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با 71 درصد پیشرفت فیزیکی طرح، همچنان رتبه نخست کشور در طرح آبرسانی به مناطق محروم (جهاد آبرسانی) را در اختیار دارد.

ناصری تصریح کرد: پروژه‌های طرح ملی آبرسانی روستایی با عنایت مقام معظم رهبری از محل اعتبار صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی دولت شروع و در سال 1400 مقرر شد؛ اعتباری با عنوان محرومیت زدایی با هماهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیتهای سازمان بسیج سازندگی و... تخصیص یابد و عملیات آبرسانی صورت گیرد.

 

شناسه خبر 71129