شناسه خبر:71143
1402/4/17 10:52:34

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی 3 ماهه ابتدای سال‌جاری برای تردد ایمن زائران اربعین حسینی(ع) در محورهای مواصلاتی استان، اصلاح 6 نقطه به اتمام رسیده و 9 نقطه پرحادثه دیگر نیز درحال انجام است.

علی سلیمی، در این‌باره اظهار کرد: طی 3 ماهه سال‌جاری، ایمن‌سازی 6 نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه انجام شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام‌گرفته، تدابیر لازم برای تردد ایمن زائران اربعین حسینی(ع) در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در اولویت قرار گرفته و طی 3 ماهه ابتدای سال‌جاری، اصلاح 6 نقطه به اتمام رسیده و 9 نقطه پرحادثه دیگر نیز درحال انجام است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره 9 نقطه پرحادثه در درست اقدام، گفت: در محورهای کرمانشاه به بیستون 2 نقطه، کرمانشاه به کامیاران 3 نقطه، بیستون به سنقرو کلیایی، بیستون به صحنه، کنگاور به فش و قلعه شاخانی به میان‌راهان قرار دارد.

وی درباره نقاط پرحادثه استان کرمانشاه، اضافه کرد: طی سال گذشته، 34 نقطه پرحادثه در شهرستان‌های استان کرمانشاه ایمن‌سازی شده و 3 پروژه پیچ اول نمازگاه، دم بادام به طرف فش، علی‌آباد به کمربندی اسلام آبادغرب، پروژه‌های انجام شده مازاد بر ابلاغی در سال گذشته اصلاح هندسی شده است.

سلیمی ادامه داد: رفع و اصلاح نقاط پر تصادف با اقداماتی چون احداث تقاطع غیرهمسطح، دوربرگردان عریض، تعریض تقاطع و احداث رمپ ورود و خروج ایمن به انجام رسید.

وی اظهار کرد: با ایجاد دسترسی‌های غیرمجاز در راه‌ها، دسترسی ناایمن به جاده، ساخت و ساز در حریم راه‌ها، تخریب راه‌ها و... هر ساله نقاط مستعد تصادف افزایش می‌یابد.

سلیمی در پایان درباره اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی برخی از نقاط پرحادثه، گفت: نصب تابلو، علائم ایمنی، نصب نیوجرسی، نصب روشنایی، چراغ چشمک زن و... از جمله اقدامات کوتاه مدت است اما برای برخی نقاط، نیازمند تعریف پروژه‌هایی مانند احداث روگذر و زیرگذر و اعتبارات قابل توجهی هستیم، از سوی دیگر در برخی موارد با وجود معارضین اجتماعی از سرعت روند ایمن‌سازی می‌کاهد.

 

 

شناسه خبر 71143