شناسه خبر:71216
1402/4/19 08:51:19
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خبر داد:

تأمین سوخت خودروهای عازم عتبات عالیات

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در آستانه ایام محرم و صفر از تأمین سوخت خودروهای عازم به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: استفاده از فرآورده‌های نفتی به‌عنوان سوخت، امروزه در بخش‌های مختلفی از قبیل نیروگاهی، صنایع سبک و سنگین، اصناف، گرمایشی، کشاورزی و حمل‌ونقل با گسترشی روزافزون همراه است.
وی افزود: برای به‌دست آوردن انرژی حاصل از این سوخت، با مدیریت تأمین و مصرف بهینه باید کاری کنیم که کمترین اثرات زیست‌محیطی را داشته باشد؛ بنابراین کوچک‌ترین عدم انطباق در مشخصات شیمیایی مواد، ضمن آسیب رساندن به سیستم‌های احتراق، آلایندگی محیط‌زیست را در پی دارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: کنترل کیفیت و انجام آزمایش‌های متعدد معمول و تصادفی فرآورده‌های نفتی در تمامی مراحل اهمیت بسیاری داشته و کارشناسان این شرکت به‌طور میانگین روزانه از 20 جایگاه بازدید کنترل کیفی دارند.
روستایی اضافه کرد: آزمایش‌های سنجش کیفیت فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در موارد متعدد ازجمله خطوط انتقال فرآورده قبل از ورود به مخازن نگهداری در تأسیسات انبارهای نفت و بعد از آن، مرحله ذخیره‌سازی، قبل و بعد از بارگیری از مخازن نفتکش‌ها، از مخازن زیرزمینی جایگاه‌های سوخت و محل‌های تأییدشده ذخیره‌سازی سوخت واحدهای مصرف‌کننده عمده انجام می‌شود.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان اذعان کرد: سفرهای تابستانی هم‌وطنان به استان همدان در جریان و سفر به عتبات عالیات و همچنین اربعین حسینی در پیش است؛ بنابراین باید پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین سوخت باکیفیت با استفاده از بسیج تمام ظرفیت‌ها و امکانات انجام شود تا هیچ مشکلی برای هم‌وطنان عزیز پیش نیاید.
رئیس مهندسی فرآورده‌های نفتی منطقه همدان نیز در این خصوص گفت: کنترل کیفیت فرآورده‌های نفتی تحویلی به مصرف‌کنندگان در فصل بهار به تعداد یک‌هزار و 523 مورد یعنی به‌طور متوسط بنزین و نفتگاز هر جایگاه در ماه پنج بار مورد آزمایش قرار می‌گیرند.
سیدمحمدرامین رضوی ادامه داد: علاوه‌بر کنترل‌های معمول، گروه نظارت کیفی منطقه 24 ساعته و در هر ساعت از شبانه‌روز درحال تردد از یک پمپ بنزین به پمپ بنزین دیگر است.
رضوی تصریح کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری یک‌هزار و 166 مورد معمول و 357 مورد تصادفی از جایگاه‌ها بازدید به عمل آمده است که قطعاً این پایش‌ها در ایام پیش رو افزایش خواهد یافت.

شناسه خبر 71216