شناسه خبر:71325
1402/4/21 10:17:34

شهردار کرمانشاه با تأکید بر اجرای طرح بازیافت، گفت: باید تلاش کنیم بحث تفکیک زباله از مبدأ به یک فرهنگ در میان مردم تبدیل، تا از سرقت زباله‌های قابل بازیافت جلوگیری و با زباله‌گردی هم مقابله شود.

نادر نوروزی روز گذشته در دیدار مدیرعامل شرکت بازیافت بر تفکیک زباله از مبدأ و تداوم بازیافت زباله تأکید کرد.

وی افزود: خوشبختانه کرمانشاه نخستین شهر در کشور بود که بازیافت زباله و تولید کود بیوکمپوست را آغاز و با این کار از دفن زباله و از بین رفتن محیط‌زیست جلوگیری کرد.

شهردار کرمانشاه ابراز کرد: درست است که اجرای این طرح طی سالیان گذشته فرازوفرودهای زیادی داشته، اما قطعاً سود سرشاری را از جهات مختلف نصیب شهر کرمانشاه به‌ویژه برای آیندگان خواهد کرد.

وی با تأکید بر اجرای طرح بازیافت، گفت: باید تلاش کنیم بحث تفکیک زباله از مبدأ به یک فرهنگ در میان مردم تبدیل تا از سرقت زباله‌های قابل بازیافت جلوگیری و با زباله‌گردی هم مقابله شود؛ در این راستا همه بخش‌های شهرداری و دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها باید بسیج شوند تا همچون بسیاری از شهرهای پیشرفته، بتوانیم از زباله استفاده بهینه کنیم و فقط به فکر دفن یا نابودی آن نباشیم. چراکه هم‌اکنون در کشورهای پیشرفته از زباله حتی تولید انرژی می‌کنند و باید برای جلوگیری از نابودی این سرمایه توسط زباله‌گردان و دلالان، همه همکاری کنند.

شهردار کرمانشاه در پایان گفت: مجموعه شهرداری آماده هرگونه همکاری جهت رفع مشکلات بازیافت هست، چراکه همه ما دنبال یک شهر تمیز و زیبا با دارا بودن تمام امکانات و تجهیزات زندگی سالم در شهر هستیم.

 

شناسه خبر 71325