شناسه خبر:71326
1402/4/21 10:18:54

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همدان با بررسی کارشناسانه و تزریق نقدینگی گره از مشکلات فرا روی سه واحد تولیدی و صنعتی دیگر این استان گشود.

جلسه روز سه‌شنبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانداری همدان به مشکلات سه شرکت تولیدی در این استان رسیدگی و دستگاه‌های اجرایی را موظف به برطرف کردن مشکلات آن‌ها کرد.

در این جلسه که به ریاست علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان تشکیل شد، مشکلات مربوط به سوخت یک شرکت نیترات کلسیم که در ساخت کود شیمیایی کاربرد دارد، بررسی و مقرر شد تا زمان دریافت تفاهم‌نامه با شرکت گاز و انجام لوله‌کشی داخلی به مدت دو ماه، از سوخت جایگزین برای راه‌اندازی کارخانه استفاده کند.

در این جلسه همچنین بدهی و جریمه مالیاتی یک کارخانه آسفالت‌سازی که پس از چند سال تعطیلی مجدد احیا شده بود، بررسی و مقرر شد درصورت پرداخت اصل بدهی یک میلیارد و 200 میلیونی شرکت تا پایان سال 1403، جریمه سه میلیارد و 500 میلیونی سال‌های گذشته این کارخانه مورد بخشودگی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه مقرر شد بدهی یک میلیارد تومانی یک واحد مرغداری که به‌علت مشکلات افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کاهش سوددهی به تعویق افتاده بود، طی دوره مورد توافق با بانک، پرداخت شود.

به گفته استاندار همدان بیش از 100 واحد تولیدی راکد در حوزه صنعت و معدن استان طی 18 ماه گذشته و در دولت سیزدهم احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

قاسمی‌فرزاد افزود: 90 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با 400 مصوبه در استان برگزار شده که مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را رفع کرده است.

 

شناسه خبر 71326