شناسه خبر:71332
1402/4/21 11:14:06

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در راستای اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و با رویکرد اشتغال، مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تأسیس و راه‌اندازی شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، وهب مختاران با اشاره به نیازسنجی بازار کار و لزوم تخصیص مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار و به‌روز، بیان کرد: مرکز مدیریت و مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) به‌منظور ارتقای توانمندی‌­های مهارتی دانشجویان و هدفمندسازی دوره‌های آموزشی شروع به کار خواهد کرد.

مختاران مزایای این مرکز را هدایت هدفمند دانشجو به بازار کار برای ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: طرح نخلستان برای دانشجویان دانش‌آموخته‌ای است که با وجود داشتن مدارک، اما مهارت کافی ندارند و طرح کهاد نیز برای دانشجویان درحال تحصیل که آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را دارند و تنها نیازمند تجربه و مهارت هستند، برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تأکید کرد: نرخ بیکاری موجود در جامعه بیشتر مربوط به افراد بدون مهارت است، چراکه افراد دارای مهارت کافی در کمترین زمان جذب بازار کار می‌شوند.

در ادامه محمدعظیم خدایاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بیان کرد: فراگیری آموزش‌های مهارتی نوعی شرط لازم برای یک کسب‌وکار موفق است.

وی افزود: با آموزش‌های مهارتی می‌توان به راه‌اندازی کسب‌وکار و توسعه آن توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیش از گذشته امیدوار بود.

 

 

شناسه خبر 71332