شناسه خبر:71419
1402/4/24 08:51:48
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان:

گردشگری مسیر همدان، کرمانشاه و سنندج در کنار یکدیگر بی‌نظیر است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های گردشگری تاریخی و طبیعی در محور سه استان همدان، کرمانشاه و سنندج قرار دارد، گفت: ظرفیت‌های گردشگری این سه شهر در کنار یکدیگر، موقعیت بی‌نظیری در دنیا و در این حوزه خواهد بود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی‌نجات در جلسه فوق‌العاده کمیسیون سرمایه‌گذاری مالی و گردشگری شورا با حضور رئیس و اعضای شورای شهرستان صحنه و با موضوع تشکیل کمیته گردشگری و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های گردشگری، اظهار کرد: با توجه به اینکه حوزه گردشگری در تمام اسناد بالادستی استان همدان دیده شده است، علاوه‌بر میراث فرهنگی، این مهم در اولویت شورا و شهرداری نیز قرار دارد.
وی با تأکید بر اینکه کمیته گردشگری و مرکز پژوهش‌های شورا بازوی فکری و علمی کمیسیون گردشگری است، گفت: کمیته، سیاست‌گذاری در موضوع گردشگری را به عهده دارد و تمام سیاست‌های آن به‌عنوان مصوبه شورای اسلامی شهر در بودجه 1402 شهرداری پیش‌بینی شد.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: 250 میلیارد تومان اعتبار بودجه 1402 شهرداری در سال جاری به حوزه گردشگری تخصیص یافته است که این تصمیم خوبی به‌منظور کمک به رونق و توسعه گردشگری در همدان است.
بادامی‌نجات به تشکیل ستاد مستقل گردشگری در شهرداری اشاره کرد و افزود: تمام موضوعات حوزه گردشگری در این ستاد به ریاست شهردار مورد بررسی قرار می‌‎گیرد.
وی ثبت جهانی هگمتانه را یکی از اقدامات مؤثر در رونق و توسعه گردشگری همدان برشمرد و تصریح کرد: با معرفی این مرکز تاریخی به یونسکو و درصورت ثبت آن، بیست‌وهفتمین اثر در کشور ثبت جهانی خواهد شد.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: یکی از اقدامات خوب شورای دور قبل انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرهای همدان، کرمانشاه و کردستان بود که شورای اسلامی شهر همدان حدود چهار سال نیز متولی آن بوده و این مهم باید با قوت بیشتری در این سه شهر و استان پیگیری شود.
بادامی‌نجات با بیان اینکه قرار گرفتن ظرفیت‌های گردشگری این سه شهر در کنار یکدیگر موقعیت بی‌نظیری در این حوزه خواهد بود، خاطرنشان کرد: جاذبه‌‌های گردشگری تاریخی و طبیعی در محور این سه استان وجود دارد.
وی یادآور شد: درصورت پیگیری تفاهم‌نامه مذکور، شهرهای در مسیر از مزایای آن و رونق گردشگری منتفع خواهند شد و این مهم، کار بزرگی در رونق گردشگری غرب کشور است.

شناسه خبر 71419