شناسه خبر:71444
1402/4/25 08:31:20

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آئین‌های نمایشی "زیویه" با اشاره به استقبال کم نظیر مردم شهرستان سقز گفت: عصر روز گذشته آئین افتتاحیه این رویداد فرهنگی با اجرای موسیقی محلی کردی و اجرای اسب سواری برگزار شد.

امیر زارع‌زاده اظهار کرد: نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی زیویه با حضور هنرمندان استان و گروه‌های مطرح اقلیم کردستان عراق از 23 تا 25 تیرماه در پارک شهر سقز درحال برگزاری است.
وی عنوان کرد: نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آئین‌های نمایشی زیویه با حضور پرشور مردم، هنرمندان و علاقه مندان به این رشته هنری با اجرای نمایش‌ "که ژوان" به کارگردانی عرفان زندی از دهگلان آغاز به کارکرد.
دبیر نخستین جشنواره استانی تئاترخیابانی و آئین‌های نمایشی زیویه بیان کرد: در ادامه جشنواره نمایش‌های "ژاکاو" به کارگردانی نگین حسن‌پور از سقز، "ئه سمه ر و شاهو" به کارگردانی سیدمیلاد حسینی از کامیاران، "ازدواج قدیم و جدید" به کارگردانی نژاد نجم کار مشترک سقز و کرکوک عراق، "حق نفس" به کارگردانی حیدر فتحی از سقز، "نامه‌های دریا" به کارگردانی "هونه ر هه تاو" از اقلیم کردستان عراق، "خودتون قضاوت کنید" به کارگردانی سید فریدون احمدی از سنندج کارهای خود را به اجرا درآوردند.
زارع‌زاده تشریح کرد: در این دوره از جشنواره که در آمفی تئاتر روباز محوطه پارک مولوی کرد سقز در حال برگزاری است، 45 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد، 15 اثر به بخش پایانی جشنواره راه یافت.
وی افزود: امروز و در روز دوم این جشنواره ساعت 11 صبح ورک شاپ آموزشی توسط مریم نجاتی،سید وحید فخر موسوی، محمد زارع زاده و پژمان شاهوردی از اساتید عرصه بازیگری و کارگردانی در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاداسلامی سقز برگزار خواهد شد.
دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آئین‌های نمایشی زیویه بیان کرد: نمایش‌ها در ژانرهای مختلف کمدی، درام و آئینی سنتی طی دو روز برگزار و داوری خواهند شد.
امیر زارع‌زاده خاطرنشان کرد: داوری این اجراها بر عهده آقایان سید وحید فخر موسوی، محمد زارع زاده و پژمان شاهوردی است.
گفتنی است در روز اول این جشنواره و پس از مراسم افتتاحیه، 7 اجرا از ساعت 19 تا 22 در پارک مولوی کرد سقز به نمایش گذاشته شد و امروز هم 8 نمایش دیگر به اجرادرخواهند آمد.

شناسه خبر 71444