شناسه خبر:71453
1402/4/25 08:45:04
رئیس اتاق اصناف از نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس درخواست کرد:

اصلاح قوانین نظام صنفی در مجلس

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتاق اصناف از نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح قوانین نظام صنفی در مجلس شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان همدان، محمد ارغوان در اجلاس اتاق اصناف مرکز همدان که به‌ ریاست وی و با دعوت از حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی، شانیان مدیرکل اداره کل صمت استان و با حضور هیئت‌رئیسه و رؤسای 49 اتحادیه در سالن اجتماعات اتاق اصناف مرکز استان همدان برگزار شد، با تأکید بر اهمیت شعار سال مبنی بر مهار تورم و افزایش تولید، جایگاه اصناف و بازار درخصوص تحقق شعار سال را بسیار تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: افزایش نامتعارف قیمت‌های مواد اولیه، عوارض کسب‌وکار، هزینه‌های مالیاتی و هزینه‌های تأمین‌ اجتماعی باعث می‌شود مهار تورم به بهار تورم تبدیل شود.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان و مشاور اقتصادی استاندار در حوزه اصناف و بازار و نماینده استان همدان در پارلمان اصناف کشور با انتقاد از سامانه درگاه مجوزهای کسب‌وکار، افزود: به‌علت نبود زیرساخت مناسب این سامانه، درحال حاضر دچار اختلال بوده و از دکتر حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح قوانین نظام صنفی در مجلس اقدام کند.
وی با اشاره به لزوم ارتقای سطح آموزش احکام تجارت و کسب‌وکار، ابراز کرد: دوره‌های تخصصی مشاور املاک و خودرو برگزار می‌شود.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان در پایان سخنان خود برنامه‌های اتاق را جهت تحقق شعار سال ارائه و گزارشی از اقدامات و برخی مشکلات اصناف و بازاریان ازجمله بیمه، مالیات، بازنگری قوانین نظام صنفی، ایجاد شهرک‌های صنفی، نرخ خدمات و عدم ارائه تسهیلات کم‌بهره ویژه اصناف را جهت پیگیری، بیان کرد.
لازم به ذکر است در این اجلاس سایر مشکلات صنفی نیز توسط رؤسای برخی از اتحادیه‌ها بیان و مقرر شد نماینده به‌صورت ویژه و در اسرع وقت موضوعات را پیگیری کرده و این جلسات به‌صورت ماهیانه و متوالی فی‌مابین استمرار داشته باشد.
از دیگر مسائل اجلاس تیرماه امضای تفاهم‌نامه با سازمان بسیج اصناف استان درخصوص برگزاری کلاس فقه بازار جهت متقاضیان پروانه کسب بود.
در پایان از سرهنگ سراقی، رئیس سابق اداره نظارت بر اماکن و رؤسای سابق و اعضای هیئت‌مدیره‌های اتحادیه‌های صنفی با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

شناسه خبر 71453