شناسه خبر:71459
1402/4/25 08:56:17

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در ایام اربعین طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان اورژانس کشور تعداد ٣ فروند بالگرد، ١٢ دستگاه اتولانس، ١٢ دستگاه موتورلانس، ١٠٠ دستگاه آمبولانس سبک تیپ C در ایلام‌ مستقر می‌شوند.

دکتر صیدنور علیمرادی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام، روز شنبه در جلسه ستاد اربعین استان که در محل استانداری ایلام برگزار شد گفت: با توجه به شرایط اقلیمی خاص منطقه در این فصل سال و همچنین ورود میلیونی زائرین اباعبدالله (ع) در ایام اربعین کمیته بهداشت و درمان برای تامین امنیت سلامت مردم با چالش‌های ویژه ای مواجه است که لازم است با یک جهاد همگانی آنها را مرتفع نکند.
وی افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده در این راستا با سازمان اورژانس کشور مقرر شده است حداقل تعداد ٣ فروند بالگرد، ١٢ دستگاه اتولانس، ١٢ دستگاه موتورلانس، ١٠٠ دستگاه آمبولانس سبک تیپ C و ٥٠٠ نفر نیروی تخصصی اورژانس در استان ایلام در جهت خدمات رسانی مطلوب تر به زائران عزیز مستقر شوند.
نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در اربعین ادامه داد: این مرکز به عنوان خط مقدم وزارت بهداشت و درمان در ایام اربعین وظیفه ی بزرگی در درمان و مراقبت از مردم را بر عهده دارد.
علیمرادی خاطرنشان کرد: لازم است با حداکثر توان و استفاده از نیروها و تجهیزات تخصصی در جهت بهینه کردن خدمات اورژانس تلاش کنیم.

شناسه خبر 71459