شناسه خبر:71495
1402/4/26 08:26:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور در بخش راهسازی استان 18 پروژه هستند، گفت: تاکنون 841 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به پروژه‌های راهسازی تزریق شده است.

فرشاد دوستی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان بیش از 18 پروژه راهسازی قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت مناسب در حال اجرایی شدن هستند، اظهار داشت: از یک هزار و 580 میلیارد تومان اعتبار مصوب این طرح‌ها در سفر رئیس جمهور تاکنون، 841 میلیارد تومان به پروژه‌های راهسازی ایلام تزریق شده است.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه راهسازی در سفر رئیس جمهور، پروژه تونل کبیرکوه در جنوب استان ایلام بود که با کمک دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه به 89 درصد رسیده و تا دهه فجر تکمیل می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از 600 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه طی سال‌های اخیر تزریق شده است، یادآور شد: این پروژه برای تکمیل شدن نیازمند 600 میلیارد تومان اعتبار است.
دوستی بیان کرد: بهسازی هشت کیلومتر از راه اصلی صالح آباد- ایلام- حمیل، بهسازی 6 کیلومتر از راه اصلی صالح آباد- مهران و تامین زمین مورد نیاز برای احداث هشت هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای استان به‌‌طور 100 درصد در قالب مصوبات رئیس جمهور انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه 26 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به کنارگذر غربی ایوان تزریق شده است، اضافه کرد: این طرح هم اکنون بیش از 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: بهسازی مسیر ایلام - دره‌شهر با 40 درصد پیشرفت، تقاطع غیرهمسطح محور ایلام - ملکشاهی با 78 درصد پیشرفت، تکمیل و بهسازی راه‌های اصلی شهرستان سیروان با 95 درصد پیشرفت، تقاطع غیرهمسطح کارزان با 28 درصد، احداث چهارخطه محور مهران- دهلران- اندیمشک با 40 درصد، احداث چهارخطه کردن محور دهلران- اندیمشک با 45 درصد از دیگر پروژه‌های راهسازی از محل سفر رئیس جمهور هستند.
دوستی عنوان کرد: برای دور دوم سفر رئیس جمهور در مجموع بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه حوزه راه در استان پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه تأمین اعتبار پروژه راه آهن ایلام تا اسلام آباد با اعتبار سه هزار میلیارد تومان برای سفر دوم رئیس جمهور در نظر گرفته شده است، افزود: پروژه‌های راهسازی در استان از اولویت‌های مهم برای توسعه شناخته می‌شوند.

شناسه خبر 71495