شناسه خبر:71498
1402/4/26 08:29:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان گفت: باید از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برای ثبت جهانی هگمتانه بهره ببریم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، محمدجواد زارعی در جلسه هم‌اندیشی پیرامون ثبت جهانی هگمتانه که به میزبانی مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و با حضور اصحاب رسانه، هنرمندان و فعالان فرهنگی شهر همدان برگزار و پیشنهادها و طرح‌های مطرح‌شده مورد بررسی قرار گرفت، ضمن تبریک اعیاد ماه ذی‌الحجه، ثبت جهانی هگمتانه را بااهمیت دانست و اظهار کرد: انشاالله نخستین جلسه نشست هم‌اندیشی ثبت جهانی هگمتانه که با حضور فعالان رسانه‌ای، هنری و فرهنگی برگزار می‌شود، همراه با تصمیمات کارشناسی و نتایج مطلوب و مثمر به ثمر برای شهر و شهروندان همدانی باشد.
وی با اشاره به اینکه ستاد گردشگری در شهرداری همدان در راستای ثبت جهانی هگمتانه شکل گرفته، عنوان کرد: موضوع ثبت جهانی هگمتانه از مدت‌ها قبل طبق دستورالعمل‌های ابلاغی استانداری در دستور کار شهرداری همدان و دستگاه‌های متولی قرار گرفته و یکی از این دستورالعمل‌ها اقدامات مربوط به حوزه فرهنگی و رسانه‌ای است.
زارعی با بیان اینکه بنا داریم به نحو مطلوب از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای همدان در راستای تسهیل ثبت جهانی هگمتانه بهره ببریم، گفت: باید قبل از حضور ارزیابان یونسکو شهر را ازلحاظ کالبدی، رسانه‌ای و تبلیغاتی آماده کنیم تا زمینه تسهیل ثبت جهانی هگمتانه فراهم شود.
وی افزود: مسئولان استان و به‌ویژه مدیریت شهری تلاش دارند با دعوت و بهره‌گیری از نظرات افراد دغدغه‌مند، علاقه‌مند و گرفتن تصمیمات خوب و مؤثر، به نتایج مطلوب در فرآیند ثبت جهانی هگمتانه برسند.
این مقام مسئول در حوزه اطلاع‌رسانی شهرداری همدان با تأکید بر عملیاتی و کاربردی بودن طرح‌ها و پیشنهادها، ابراز کرد: تبیین اهمیت موضوع ثبت جهانی هگمتانه و تشکیل کمیته‌های تخصصی می‌تواند در ارائه نقشه راه و ارائه راهکارهای مناسب و تخصصی در حوزه‌ ثبت جهانی هگمتانه، کمک شایانی کند.
زارعی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در کنار سایر اقدامات عمرانی و خدماتی، اظهار کرد: طبق پیوست فرهنگی ثبت جهانی هگمتانه که به شورای اطلاع‌رسانی ارائه شد و درحال بررسی است، تمامی دستگاه‌های متولی موظف هستند رسالت‌ها و وظایف خود را در قِبال ثبت جهانی هگمتانه احصا کنند و اقدامات مربوطه را انجام دهند.
وی خواستار مشارکت صاحب‌نظران فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در ثبت جهانی هگمتانه و رونق گردشگری شد و تصریح کرد: رسانه‌ها، هنرمندان و اهالی فرهنگ می‌توانند نسبت به فرهنگ‌سازی، اقناع و آماده‌سازی افکار عمومی و مخاطبان درخصوص دستاوردهای ثبت جهانی هگمتانه و تسهیل این موضوع قدم‌های مؤثری بردارند.
زارعی اقدامات رسانه ای، فرهنگی و هنری ثبت جهانی هگمتانه را در سه بخش تشریح و عنوان کرد: این اقدامات به سه بخش قبل، حین و بعد از حضور ارزیابان یونسکو تقسیم شده و انتظار می‌رود تلاش‌های لازم برای آماده‌سازی شهر و افکار عمومی، آگاهی‌بخشی به شهروندان، کسبه و مدیران و مسئولین و مخاطبان بین‌المللی صورت بگیرد.
گفتنی است؛ اعضای حاضر در جلسه به ارائه طرح‌ها و پیشنهادها پرداختند و کمیته‌های تخصصی و اعضای آن‌ها برای پیشبرد اهداف ثبت جهانی هگمتانه مشخص شدند‌.

شناسه خبر 71498