شناسه خبر:71557
1402/4/27 11:46:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: پروژه تونل کبیرکوه در جنوب استان ایلام به‌عنوان یکی از طرح‌های کلان استان با تأمین اعتبار از سوی دولت سیزدهم به پیشرفت فیزیکی 89 درصدی رسیده است.

فرشاد دوستی بامداد دوشنبه گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه راهسازی در سفر رئیس جمهور، پروژه تونل کبیرکوه در جنوب استان ایلام است که با کمک دولت سیزدهم و تزریق اعتبار پیشرفت این پروژه به 89 درصد رسیده و تا دهه فجر تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 600 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه طی سال‌های اخیر تزریق شده است، یادآور شد: این پروژه برای تکمیل شدن نیازمند 600 میلیارد تومان اعتبار است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان اجرای بیش از 18 پروژه راهسازی مورد تایید قرار گرفت که هم‌اکنون با پیشرفت مناسب در حال اجرایی شدن هستند، که از یک هزار و 580 میلیارد تومان اعتبار مصوب این طرح‌ها در سفر رئیس جمهور تاکنون، 841 میلیارد تومان به پروژه‌های راهسازی ایلام تزریق شد.
دوستی با اشاره به اینکه تأمین اعتبار پروژه راه آهن ایلام تا اسلام آباد با اعتبار سه هزار میلیارد تومان برای سفر دوم رئیس جمهور در نظر گرفته شده است، افزود: پروژه‌های راهسازی در استان از اولویت‌های مهم برای توسعه شناخته می‌شوند.
وی بیان کرد: بهسازی هشت کیلومتر از راه اصلی صالح‌آباد - ایلام - حمیل، بهسازی 6 کیلومتر از راه اصلی صالح‌آباد- مهران و تأمین زمین مورد نیاز برای احداث هشت هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای استان به طور 100 درصد در قالب مصوبات رئیس جمهور انجام گرفت.
وی با اشاره به اینکه 26 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به کنارگذر غربی ایوان تزریق شده است، اضافه کرد: این طرح هم‌اکنون بیش از 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تأکید کرد: بهسازی مسیر ایلام- دره‌شهر با 40 درصد پیشرفت، تقاطع غیرهمسطح محور ایلام- ملکشاهی با 78 درصد پیشرفت، تکمیل و بهسازی راه‌های اصلی شهرستان سیروان با 95 درصد پیشرفت، تقاطع غیرهمسطح کارزان با 28 درصد، احداث چهارخطه محور مهران- دهلران- اندیمشک با 40 درصد، احداث چهارخطه کردن محور دهلران- اندیمشک با 45 درصد رشد از دیگر پروژه‌های راهسازی از محل سفر محسوب می‌شود.
برای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان در مجموع بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه حوزه راه در استان پیش‌بینی شده است.

شناسه خبر 71557