شناسه خبر:71588
1402/4/28 08:37:39

سپهرغرب، گروه خبر: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همدان با بررسی کارشناسانه گره از مشکلات پنج واحد تولیدی و صنعتی دیگر استان گشود.

جلسه روز سه‌شنبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به ریاست علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان تشکیل شد، به مشکلات پنج شرکت تولیدی در این استان رسیدگی کرد و دستگاه‌های اجرایی موظف به برطرف کردن مشکلات آن‌ها شدند.
استاندار همدان گفت: در این جلسه مشکلات مربوط به شرکت دانش‌بنیان و کارآفرین شیمی معدنی سفیدآبی با اشتغال 135 نفر بررسی و مقرر شد که صدور پروانه توسعه این شرکت در یک ماه آینده منوط به اجرای 80 درصدی نصب تجهیزات در راستای اجرای تعهدات زیست‌محیطی باشد.
قاسمی‌فرزاد ادامه داد: همچنین بدهی و جریمه بانکی و تأمین اجتماعی یک شرکت تولیدکننده ایزوگام بررسی و مقرر شد مساعدت بانک، دارایی و تأمین اجتماعی صورت گیرد.
وی اظهار کرد: شرکت بذر پاسارگاد تولیدکننده بذر اصلاح‌شده گندم نیز درخواست مهلت در پرداخت تسهیلات بانکی داشت و مقرر شد بدهی بانکی را تا پایان خردادماه 1403 بپردازد و در این صورت جریمه دیرکرد بخشوده می‌شود و هرکدام از مرغداران استان با داشتن مشکلات مشابه می‌توانند مهلت بازپرداخت تسهیلات سال گذشته را تمدید کنند.
قاسمی‌فرزاد گفت: برای باز پرداخت تسهیلات از محل مردمی‌سازی یارانه‌ها به شرکت مرغداری یاوری مهلت یک‌ساله داده شد و با توجه به نوسانات قیمت مرغ، عوارض، افزایش قیمت نهاده‌ها و کاهش سهمیه نهاده‌ها در راستای جلوگیری از آسیب به تولید و حمایت از تولیدکننده در پرداخت اقساط، تا پایان خردادماه سال آینده مهلت داده می‌شود.
وی افزود: در این جلسه مشکلات شرکت خوش‌نوش، از نخستین مجموعه‌های تولیدی همدان بررسی و مقرر شد بدهی به تأمین اجتماعی که موجب شده نتواند کارت بازرگانی دریافت کند، تقسیط شود و نیز این شرکت قوانین زیست‌محیطی را در راستای توسعه اجرا کند.
استاندار همدان با تأکید بر لزوم هم‌افزایی و هم‌گرایی دستگاه‌های دولتی در راستای کمک به تسریع در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: دولت مردمی سیزدهم در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید همه شرایط را برای صدور مجوزها و رفع موانع تولید فراهم کرده است.
قاسمی‌فرزاد ادامه داد: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم از تولیدکنندگان حمایت کامل دارد؛ دستگاه‌های اجرایی رویکرد حمایت حداکثری از تولیدکنندگان را در دستور کار قرار دهند.
استاندار همدان با بیان اینکه دو واحد تولیدی استان جایزه ملی استاندارد را دریافت کرده‌اند، افزود: برای نخستین‌بار در کشور پیگیر راه‌اندازی مرکز استفاده از روش جدید پروتون‌درمانی جهت درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در استان همدان هستیم.
وی اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای گردشگری سلامت در دست اقدام است و استان همدان در آستانه تحول بزرگی در زمینه درمان بیماری‌های صعب‌العلاج قرار دارد.
قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه ایجاد مناطق صنعتی تولیدات دارویی در اقصی‌ نقاط استان در دستور کار است، گفت: دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان، رویکرد بررسی تخصصی و حل مسئله را در دستور کار قرار دهند.
به گفته قاسمی‌فرزاد بیش از 100 واحد تولیدی راکد در حوزه صنعت و معدن استان طی 18 ماه گذشته و در دولت سیزدهم احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

شناسه خبر 71588