شناسه خبر:71657
1402/4/29 09:14:15

سپهرغرب، گروه خبر: معاون وزیر نیرو گفت: با تدابیر اندیشیده‌شده، در ایام اربعین آب و برق پایدار مورد نیاز زوار و همه موکب‌ها تامین خواهد شد.

احمد حیدری، در نشست بررسی زیرساخت‌های اربعین در حوزه وزارت نیرو که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، از اربعین به عنوان یک مراسم بزرگ و ارزشمند که نماد اسلام است یاد کرد و گفت: استان کرمانشاه با سهم حدود 70 درصدی از تردد زوار اربعین، جایگاه ویژه‌ای در این ایام دارد.
وی از دو مرز خسروی و سومار به عنوان مرزهای استان کرمانشاه برای تردد زوار و انتقال تجهیزات مورد نیاز موکب‌ها یاد کرد و افزود: سال گذشته اقدامات خوبی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به زوار اربعین انجام شد که امسال باید تکمیل شود.
معاون مالی، حقوقی و امور مجلس وزارت نیرو تاکید کرد: هر زیرساخت و خدماتی که در این منطقه‌ایجاد می‌شود، باید بگونه‌ای باشد که در ایام اربعین زوار از آن بهره‌مند شوند و در سایر ایام سال نیز مورد استفاده مردم منطقه قرار گیرد و سال‌های سال بتوانند از آن استفاده کنند.
به گفته حیدری، این نگاه برای همه مرزهایی که تردد زوار اربعین از آن صورت می‌گیرد از جمله خسروی، سومار، مهران، شلمچه، چذابه و... وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین نداریم، یادآور شد: هر کجا که نیاز باشد آماده خدمت رسانی به زوار اربعین هستیم.
معاون وزارت نیرو تامین آب و برق پایدار مورد نیاز زوار و موکب‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هر موکبی در هر گوشه‌ای راه‌اندازی شود، وظیفه تامین آب و برق پایدار آن را داریم، پس لازم است محل دقیق استقرار موکب‌ها از قبل مشخص شود تا بتوانیم خدمات لازم را به آنها ارائه دهیم.
وی همچنین از در نظر گرفتن 90 دستگاه تانکر از سوی وزارت نیرو برای تامین آب اضطراری در مرزهای مرتبط با اربعین خبر داد و گفت: مقرر شده سهم کرمانشاه از این تعداد 20 دستگاه باشد.
معاون مالی، حقوقی و امور مجلس وزارت نیرو بر لزوم استقرار تیم‌های فنی مرتبط با صنعت آب و برق برای پای کار آمدن در شرایط اضطراری نیز تاکید کرد و گفت: این تیم‌ها باید با امکانات و تجهیزات کامل در مرز مستقر باشند.
وی به موضوع تامین آب بسته‌بندی و یخ نیز برای زوار اربعین اشاره کرد و افزود: اگرچه مسئولیت تامین و توزیع آن با وزارت نیرو نیست، اما اگر کمکی نیاز باشد همکاری خواهد شد.
حیدری همچنین از در نظر گرفتن یک نماینده مستقیم از سوی وزارت نیرو برای استقرار دائم در مرز خسروی نیز خبر داد تا ارائه خدمات به زوار معطل تصمیم مراجع بالادستی نماند.
وی از وضعیت تامین آب و برق در مرزهای کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: در مرز خسروی آب پایدار تامین شده، اما در مرز سومار آنچه که تامین شده کفاف نیاز را نمی‌دهد و باید تدابیر جدی‌تری اندیشیده شود.

شناسه خبر 71657