شناسه خبر:71709
1402/4/31 12:28:58

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: به‌منظور ایمنی تردد زوار عتبات عالیات و ایمن‌سازی گردنه پاطاق، سه پارکینگ در این گردنه احداث شده است.

«میلاد جسری» روز پنجشنبه با اشاره به اهمیت سفرهای ایام اربعین حسینی (ع)، بر تأمین ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش تأکید کرد و افزود: از ابتدای سال‌ جاری، ارتقای ایمنی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی خسروی در دستور کار قرار گرفته است.

وی فراهم کردن مسیری ایمن برای تردد زائران را مهم‌ترین اولویت در بین فعالیت‌های حوزه راهداری برشمرد و گفت: آشکارسازی، ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی و مستعد حادثه، ارتقای روشنایی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب و تعمیر حفاظ‌های ایمنی شامل گاردریل، هندریل و نیوجرسی، ازجمله اقداماتی بوده که با اولویت ویژه در مسیرهای عبوری زائران توسط راهداران سطح استان درحال اجرا است.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرپل‌ذهاب از دیگر اقدامات انجام‌شده در مسیر تردد زوار اربعین، به عملیات شانه‌سازی در محور کل داوود به حبیبوند در باند رفت و برگشت، تعریض و ریزش‌برداری محور گردنه پاطاق پیچ تلمبه خانه و رفع اختلاف شانه با سطح‌ راه محور گردنه پاطاق تا حبیبوند اشاره کرد.

وی ایجاد هره خاکی طولی از محور گردنه پاطاق تا پیچ آئینه به طول دو هزار و 500 متر، ایجاد هره خاکی نقطه‌ای روبه‌روی پُل‌ها و علائم ایمنی 45 نقطه، نصب 85 تابلو علائم ایمنی در محور بزرگراه کربلا و تیغه‌زنی 10 کیلومتر شیب راه‌های محور بزرگراه کربلا محدوده گردنه پاطاق را از دیگر اقدامات انجام‌شده عنوان کرد.

جسری افزود: تیغه‌زنی و تنظیم بستر حریم محور بزرگراه به‌صورت رفت‌وبرگشت به طول 30 کیلومتر، نصب علائم کامپوزیت روی نیوجرسی و تعریض سه دستگاه پُل انجام شده است.

وی در پایان گفت: آماده‌سازی راهدارخانه‌ها و نمازخانه‌های بین‌ راهی، از دیگر اقداماتی است که بتوانیم به نحو شایسته میزبان زائران بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام باشیم.

 

 

شناسه خبر 71709