شناسه خبر:71867
1402/5/3 11:14:08

سپهرغرب-گروه خبر:یاوران امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه روز دوشنبه در آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم در سرسرای شهدای شهرداری کرمانشاه تجلیل شدند.

 
 
مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه در این همایش هدف از برگزاری این مراسم را بررسی شیوه‌ها و روش‌های اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در استان و همچنین تقدیر از فعالان این حوزه که فعالیت‌های خاص و موثری در طول یکسال گذشته داشته‌اند، اعلام کرد.و

حجت الاسلام «مسعود احمدی» اضافه کرد: تلاش کرده ایم در این همایش فعالیت آمران به معروف و نهی از منکر در استان با معرفی افراد و دستگاه‌های برتر دیده شود.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری سال 72 این ستاد را موظف به احیای امر به معروف و نهی از منکر کرد به این معنی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مردمی پیش برود به همین خاطر گروه‌های 16 نفره ستاد‌های امر به معروف نهی از منکر در استان‌ها با هدف نظارت و آموزش شروع به کار کردند.

این مسوول همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت امر به معروف و نهی از منکر در کشور، افزود: در این خصوص در جامعه عقب هستیم.

حجت الاسلام احمدی در ادامه واژه "امر" در امر به معروف را متفاوت از خواهش و تقاضا معنی کرد و تشریح کرد: برخی از منکرات که جنبه عمومی دارند؛ واجب است همه به آن مبحث ورود کنند.

امر به معروف و نهی از منکر برای تاثیرگذاری باید مستمر باشد

شهردار کرمانشاه نیز در این همایش به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به کارهای خوب و معروف و نهی از منکرات باید با شیوه‌ها و روش‌های مناسب به صورت مستمر صورت پذیرد تا تاثیر گذار باشد.

«نادر نوروزی» در ادامه به اهمیت قانون اساسی کشور به امر به معروف و نهی از منکر برای دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کشور اشاره کرد و بیان داشت: بر تک تک آحاد جامعه مسلمانان نیز دین ما فرض و تکلیف امر به معروف و نهی منکر کرده است که باید به آن توجه کنیم.

وی همچنین بر تشویق و تکریم آمران به معروف و خیرین و کسانی که عامل به انجام کارهای خوب هستند؛ در جامعه تاکید کرد.

شهردار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به تبلیغات محیطی در توسعه و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در فضای شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بخش بزرگی از تبلیغات بیلبوردی شهر کرمانشاه به محتواها و احادیث دینی بویژه در خصوص رعایت حجاب و عفاف اختصاص یافته است.

نوروزی همچنین به برگزاری همایش‌های متعدد جهاد تبیین در سطح شهر کرمانشاه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

در این مراسم گروه‌های سرود در باب امر به معروف و نهی از منکر برنامه اجرا کردند و در پایان از آمران به معروف و نهی از منکر، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرا برتر در خصوص امر به معروف و نهی از منکر تجلیل شد.

 

شناسه خبر 71867