شناسه خبر:71905
1402/5/4 11:54:58

سپهرغرب-گروه خبر: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: 160 میلیارد ریال در سفر رئیس‌جمهور به استان برای طرح‌های این مرکز فرهنگی مصوب شد که تاکنون 35 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

معصومه ابراهیمی‌هژیر روز سه‌شنبه اظهار کرد: با جذب این اعتبار دو مرکز کانون پرورش فکری کودکان شهرستان‌های ملایر و نهاوند امسال تجهیز می‌شوند.

وی با بیان اینکه به نسبت اختصاص بودجه اقدامات لازم آغاز و با پیمانکار قرارداد بسته شده است، ادامه داد: نیازسنجی برای پنج منطقه محروم انجام شد و در دو منطقه کار درحال انجام است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه سالن سینمایی مرکز نهاوند تجهیز و تکمیل می‌شود، گفت: همچنین نیازسنجی‌ها در هشت کتابخانه ملایر انجام و کار تجهیز کتابخانه‌ها توسط پیمانکار آغاز شده است.

ابراهیمی‌هژیر یادآور شد: 14 هزار و 615 جلد کتاب، اسباب بازی و سرگرمی در قالب طرح «در مسیر دانایی بر بال کتاب» با هدف افزایش نرخ مطالعه در کودکان و نوجوانان بین 44 مرکز کانون سراسر استان توزیع شد.

وی ادامه داد: توزیع این کتاب‌ها همراه با کارناوال شادی با شعار «من همدان را دوست دارم»، انجام شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: تقویت حس پژوهشگری جزء اهداف اصلی کانون است که از بستر کتاب سرچشمه می‌گیرد و اتفاق می‌افتد و تقویت نویسندگی یکی دیگر از اهداف کانون است که مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون انجام این امر را برعهده گرفته است.

ابراهیمی‌هژیر اظهار کرد: مسابقه نقاشی با عنوان ثبت جهانی هگمتانه در کانون همدان برگزار شد و کودکان مکان‌های تاریخی همدان را به تصویر کشیدند.

وی ادامه داد: بیش از 100 عنوان کارگاه‌های حضوری تابستانه با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در 44 مرکز استان دایر شد که در بخش‌های مختلف ازجمله نقاشی، خوشنویسی، کاغذ و تا، نوشتن خلاق، رباتیک، نمایش عروسکی، ساخت عروسک، شعر، قصه‌گویی، فرزندپروری، مهارت‌های زندگی، سفال‌گری، طراحی، نقاشی و کاردستی خلاق فعالیت دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: برپایی کلاس ورزشی در یک مرکز و نیز کانون زبان در پنج مرکز، از برنامه‌های امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان طی سال جاری است.

ابراهیمی‌هژیر اظهار کرد: برنامه‌های کانون همسو با برنامه‌های کشوری در مناسبت‌های ملی و مذهبی پیش‌بینی شده است؛ به‌طور مثال در هفته عفاف و حجاب تمامی برنامه‌ها با محوریت حجاب اجرا خواهد شد.

وی از برپایی کارگاه‌های خانواده‌محور، فرزندپروری و کارگاه مادر و دختر در تابستان امسال خبر داد و افزود: اعزام مربی‌های سیار به مساجد، همکاری با ادارات فنی و حرفه‌ای و استفاده از مربی‌های آن‌ها در کلاس‌های مهارتی و نیز همکاری با بهزیستی برای به‌کارگیری روان‌شناسان متخصص، از اقدامات انجام‌شده کانون در سال جاری است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با 30 کتابخانه ثابت، 10 کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و 43 مرکز فرهنگی- هنری، دارای بیش از 14 هزار عضو فعال است.

 

شناسه خبر 71905