شناسه خبر:71907
1402/5/4 11:58:01

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: به‌منظور ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان همدان، تحول در حوزه راهداری و رضایتمندی کاربران جاده‌ای، از امروز عملیات اجرایی خط‌کشی دوجزئی و خط‌کشی راه‌های شریانی و اصلی به‌صورت سه‌خطه در راه‌های استان آغاز شده است.

مهرداد آهکی افزود: عملیات خط‌کشی محورهای همدان توسط چهار گروه راهداری آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا قبل از شروع طرح اربعین حسینی (ع) تمامی راه‌های شریانی و اصلی استان به‌صورت سه‌خطه خط‌کشی شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون عملیات خط‌کشی از ابتدای حوزه رزن (گردنه آوج) به سمت همدان به‌صورت رفت‌وبرگشت توسط یک گروه شروع شده و به‌زودی در محورهای همدان- تهران، همدان- کرمانشاه، همدان- ملایر، نهاوند- کنگاور، فامنین- ساوه و سایر محورهای استان همدان نیز آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال گذشته دو هزار کیلومتر خط‌کشی در محورهای استان اجرا شده بود و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تا پایان سال 1402 حداقل سه هزار کیلومتر خط‌کشی در سطح راه‌های استان همدان اجرا خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: برای نخستین‌بار در سطح راه‌های همدان طرح نقوش محدودیت سرعت و غیره (خط‌کشی دوجزئی) اجرا خواهد شد که نقش بسزایی در آشکارسازی و ارتقای ایمنی راه‌ها دارد.

آهکی با اشاره به وضعیت روشنایی راه‌های استان همدان، گفت: هم‌اکنون 85٪ سیستم‌های روشنایی استان تعمیر و راه‌اندازی شده است و درتلاش هستیم تا قبل از شروع اربعین حسینی حداقل 95 درصد سیستم‌های روشنایی فعال شود.

 

شناسه خبر 71907