شناسه خبر:71908
1402/5/4 12:18:53
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد:

آب‌انبار صفوی اسدآباد مرمت می‌شود

سپهرغرب-گروه خبری: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از مرمت بدنه‌های داخلی آب‌انبار صفوی با اعتباری بالغ‌بر 470 میلیون تومان خبر داد.

کامران اکبری‌شایگان از مرمت بدنه‌های داخلی آب‌انبار صفوی با اعتباری بالغ‌بر 470 میلیون تومان شامل اصلاح برق‌رسانی، ساب و بندکشی و ساروج بدنه خبر داد و اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست امسال تکمیل و تجهیز موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد نیز با اعتباری بیش از 45 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است.

وی درخصوص زیرساخت‌های گردشگری و تعداد صدور موافقت‌های اصولی در حوزه گردشگری این شهرستان بیان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری جهت اصلاح کف‌سازی روستای ملحمدره و ادامه کف و جداره‌سازی روستای حبشی، قراردادی منعقد شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد ادامه داد: همچنین در مدت‌زمان یادشده چهار موافقت اصولی برای سفره‌خانه سنتی در روستاهای ملحمدره و دهنوش و موافقت اصولی برای تأسیس یک خانه بوم‌گردی در روستای ملحمدره صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه پنج کارت شناسایی انفرادی و 20 کارت شناسایی در حوزه صنایع دستی صادر شده است، افزود: کمبود اعتبارات عمرانی در حوزه‌های مختلف میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، یکی از مشکلات این حوزه است.

اکبری‌شایگان با اشاره به اینکه عدم اختصاص اعتبارات کافی به‌منظور پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری نیز از دیگر مشکلات است، اظهار کرد: عدم اختصاص اعتبارات کافی به‌منظور پرداخت تسهیلات در حوزه صنایع‌ دستی، مشاغل خانگی، سرمایه در گردش و تکمیل و تجهیز تأسیسات موجود گردشگری، از مشکلات دیگر این حوزه است.

 

شناسه خبر 71908