شناسه خبر:71915
1402/5/7 11:42:44

سپهرغرب گروه خبر:معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار ویژه ملایر گفت: شهادت مظلومانه سرهنگ دوم «علی میرزایی» از نیروهای خدوم، متعهد، دلیر و شجاع نیروی انتظامی این شهرستان، مصداق بارز جهاد در راه خدا است که برای دفاع از وطن، امنیت و آرامش این مردم از جان خود گذشت.

«حسین فارسی» روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید «علی میرزایی» در شهرستان ملایر، اظهار کرد: افسر وظیفه‌شناس نیروی انتظامی ملایر عصر روز سه شنبه در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در سامن ملایر به شهادت رسید

وی افزود: این گروه قاچاقچی با مقدار زیادی مواد مخدر قصد عبور از شهرستان ملایر از مسیر سامن را داشتند که پس از اطلاع پلیس مبارزه با مواد مخدر از موضوع، در یک عملیات پلیسی، ایست و بازرسی در سامن پیش‌بینی می‌شود؛ خودروی حامل قاچاقچیان و مواد مخدر از فاصله 50 متری متوجه ایست بازرسی شده و از جهت لاین مخالف بلوار قصد فرار می‌کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: شهید «علی میرزایی» که در حین خدمت بوده، متوجه موضوع شده و روبه‌روی خودروی قاچاقچیان قرار می‌گیرد.

فارسی اظهار کرد: در درگیری و برخورد خودروی قاچاقچیان با شهید میرزایی، وی دچار جراحت‌های سنگین شده و به‌سرعت به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل می‌شود و با وجود تلاش تیم پزشکی و آماده شدن بالگرد هوایی برای انتقال وی به تهران برای ادامه مداوا، به‌علت شدت جراحت پس از چند ساعت به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

وی یادآور شد: شهید میرزایی یکی از افسران وظیفه‌شناس، اخلاق‌مدار، متعهد و مسئولیت‌شناس نیروی انتظامی ملایر بود که در حین خدمت برای امنیت و آرامش مردم و دفاع از وطن، با سوداگران مرگ درگیر شده و جان خود را فدا می‌کند و شهادت حق وی بود.

* تشریح برنامه‌های تشییع و خاکسپاری شهید میرزایی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار ویژه ملایر گفت: در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای برای وداع، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر این شهید والامقام هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر ملایر و روستای زادگاه وی در «حسین‌آباد ناظم» از توابع بخش سامن، پیش‌بینی شد.

فارسی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده مراسم وداع با شهید سرافراز «علی میرزایی» شب چهارشنبه ساعت 21 هم‌زمان با شب تاسوعا در مسجد جامع ملایر و با سخنرانی امام‌جمعه ملایر و حضور عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی برگزار شد.

وی اظهار کرد: با توجه به برگزاری اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی شهرستان بعدازظهر تاسوعا در میدان شهید جوکار، آیین تشییع پیکر مطهر شهید میرزایی از ساعت 18 عصر در جمع بزرگ عاشوراییان ملایر و هیئت‌های مذهبی با نواح مداحان اهل بیت (ع) پیش‌بینی شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار ویژه ملایر اضافه کرد: پس از مراسم پیکر این شهید والامقام از میدان شهید جوکار تا میدان امام حسین (ع) روی دستان مردم شهیدپرور ملایر تشییع و نماز بر پیکر شهید اقامه شد.

فارسی گفت: بلافاصله پس از برگزاری این مراسم باشکوه، پیکر مطهر شهید میرزایی به روستای «حسین‌آباد ناظم» برای برنامه وداع با این شهید والامقام از ساعت 21:30 در مسجد جامع این روستا منتقل و صبح جمعه هم‌زمان با عاشورای حسینی، پیکر مطهر شهید مدافع وطن در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.

وی ضمن تشکر از همراهی و همکاری تمامی مجموعه شهرستان ملایر و فضاسازی شهر به‌ویژه شهر و بخش سامن به تمثال شهید و پیش‌بینی طرح‌های ترافیکی و امنیتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید میرزایی، ادامه داد: شهید میرزایی سرباز امام حسین (ع) بود و از بزرگ‌ترین سرمایه خود برای دفاع از وطن و مردم گذشت و ما نیز باید برای او سنگ تمام بگذاریم.

فرمانده انتظامی ملایر نیز با تسلیت شهادت سرهنگ دوم «علی میرزایی» به مجموعه فراجا و مردم شهیدپرور این شهرستان، افزود: شهادت هنر مردان خداست و شهادت شهید میرزایی در امتداد شهدای دشت کربلا و جنگ تحمیلی بود.

سرهنگ «احمد ساکی» با بیان اینکه شهادت برای دفاع ازوطن و امنیت همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: شهید میرزایی با روحیه جهادی و با نگاه خدمت به مردم و دفاع از وطن ادای خدمت می‌کرد و هیچگاه در ادای وظیفه خود خسته نمی‌شد و در این عملیات به آرزویش که شهادت بود، رسید.

سرهنگ دوم «علی میرزایی» مأمور شجاع و جان بر کف پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان ملایر شب سه‌شنبه در درگیری با سوداگران مرگ به شهادت رسید.

از شهید «علی میرزایی» یک دختر 6 ساله و یک پسر 14 ساله به یادگار مانده است.

 

 

شناسه خبر 71915