شناسه خبر:71925
1402/5/7 12:06:12

دبیر اجرایی کنگره هشت هزار شهید استان همدان از برگزاری برنامه رزمی- فرهنگی «فصل شیدایی» با عنوان از خلقت تا ظهور طی 20 شب در همدان خبر داد و گفت: هر شب 10 هزار نوجوان و جوان میهمان برنامه خواهند بود.

سردار مهدی فرجی ظهر روز چهارشنبه در آیین ویژه روز تویسرکان و گرامیداشت 750 شهید این شهرستان با اشاره به اینکه سخن گفتن از مرصاد را باید از تویسرکان آغاز کرد، یادآور شد: نقش رزمندگان تویسرکان در قالب گردان 153 قاسم‌بن‌الحسن (ع) در عملیات مرصاد بسیار حائز اهمیت بود و در این عملیات 40 شهید نیز تقدیم انقلاب شد.

وی با اشاره به اهمیت پادگان نوژه همدان در پیروزی عملیات مرصاد، افزود: منافقین با پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی که امروز هم هنوز برخی از کشورها به آن‌ دست نیافته‌اند، توسط جهان استکبار مجهز شده بودند.

دبیر اجرایی کنگره هشت هزار شهید استان همدان با اشاره به برآورد‌های دقیق منافقین ازلحاظ نظامی، خاطرنشان کرد: آنچه استکبار و ایادی آن برآوردی در مورد آن نداشتند، نیروی مردمی معتقد در ایران بود و به همین دلیل هم شکست خوردند.

وی با اشاره به اینکه تنها استانی که نماز جمعه آن توسط صدام بمباران شد همدان بود، گفت: رزمندگان ما در عملیات رمضان تجهیزات ارتش عراق را نابود کردند؛ به همین دلیل نیروهای بعثی در روز قدس نماز جمعه همدان را بمباران کردند و بیش از 100 نفر از مردم نیز شهید شدند.

فرجی در ادامه از برگزاری برنامه رزمی- فرهنگی «فصل شیدایی» با عنوان از خلقت تا ظهور طی 20 شب در استان خبر داد و گفت: مخاطبان این برنامه جوانان و نوجوانان هستند.

سردار فرجی با بیان اینکه شبی 10 هزار نفر در این برنامه میهمان داریم که با کمک مسئولان، شهرستان‌‌ها هم بهره‌مند شوند، تأکید کرد: هرچه داریم مرهون رشادت، ایثار و ازخودگذشتگی شهدا است؛ همه باید برای تداوم راه و آرمان شهدا و امام راحل تلاش کنیم.

* استکبار در مقابل موج انقلاب اسلامی کاری از پیش نبرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دنیای استکبار در برابر موج انقلاب اسلامی ایستاد؛ اما ملت ایران با توکل به خدا و پیروی از ولایت توانست این موج‌ها را بشکند و با عزت و سربلند بدرخشد.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی اظهار کرد: یک نهضت و رهبر برای آنکه به نتیجه برسد، نیاز به یاران همراه و مطیع دارد؛ وگرنه پیروز نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه با شناخت ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) و همراهی با آن‌ها می‌توانیم ادعا کنیم عاشورایی هستیم، افزود: دشمن می‌خواست و همچنان می‌خواهد حسین (ع) را از صحنه تاریخ حذف کند؛ اما روشنگری حضرت زینب (س) جلوی این توطئه را گرفت.

حجت‌الاسلام تقوی با تأکید بر اینکه اگر به وعده الهی مطمئن باشیم انقلاب ماندگار و دشمن ناامید می‌شود، اظهار کرد: وعده «نصرُ من اللّه» امید دل ملت مؤمن و ولایی است.

وی با اشاره به فعالیت دشمنان خارجی و نفوذی‌های داخلی، گفت: مشکلاتی همچون تورم، گرانی و معیشت را در کشور داریم که خیلی از آن‌ها باید 10 یا 20 سال گذشته حل می‌شد، البته رئیس‌جمهور برخی را حل کرده و رفع بخشی نیز درحال انجام است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل برخی از مشکلات چون رشد تولید نیاز به زمان دارد، تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کارهای بسیار بزرگی در کشور انجام شده و باید با وحدت، تلاش و دشمن‌شناسی در راستای حل مشکلات و قدرتمند شدن کشور فعالیت کنیم.

 

 

شناسه خبر 71925