شناسه خبر:71941
1402/5/7 12:28:16

استاندار ایلام با تأکید بر توزیع اعتبارات متناسب با ضریب محرومیت مناطق، گفت: دهیاران در توزیع اعتبارات نقش داشته و شاخص توزیع اعتبارات در استان بر اساس جمعیت، وسعت و ضریب محرومیت است.

حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه در همایش دهیاران استان ایلام اظهار کرد: یکی از مصادیق بارز حکمرانی دینی مردم‌سالاری است و بر این اساس مسئولان برای ارائه خدمت به مردم انتخاب و امورات به دست خودشان سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه دهیاران، نقش تأثیرگذاری در رضایت و استیفای حقوق مردم در روستاها دارند و پل بین مردم و مسئولان هستند، افزود: دهیاران همانند شهرداران وظایفی خاصی بر عهده دارند که متناسب با آن نیز دهیاران همان وظایف را در روستاها و دهیاری‌ها ایفا می‌کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه 375 دهیاری در استان ایلام وجود دارد، گفت: شاخص توزیع اعتبار در استان‌ها بر طبق جمعیت، وسعت و ضریب محرومیت است که ضریب محرومیت در توزیع اعتبارات لحاظ می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به استان افزود: رقم قابل توجهی با اجرایی شدن این موضوع به دهیاری‌ها؛ روستاهای فاقد دهیاری و راه‌های عشایری و روستایی از قبل مالیات بر ارزش افزوده و یک درصد سهم نفت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: 700 میلیارد ریال اعتبار قبل از پایان سال جاری به شهرداری‌های استان برای خرید کامیون حمل زباله اختصاص می‌یابد، همچنین یک دستگاه آتش‌نشانی با نردبان 53 متری و در مجموع حدود یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار از طریق وزارت کشور اختصاص خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث 20 کیلومتر بزرگراه طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: اقدامات بزرگی در بخش‌های مختلف مسیرهای منتهی به مرز مهران انجام و یا در حال انجام است

به گفته استاندار ایلام، ساخت دو سردخانه با اعتبار 170 میلیارد ریال از امروز برای ایام اربعین آغاز شده است.

بهرام‌نیا با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) در استان افزود: قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای تأمین آب 121 روستای استان با اعتبار پنج هزار و 70 میلیارد ریال منعقد شده که تعداد این روستاها با رایزنی صورت گرفته به 200 روستا با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

در این نشست بیمه دهیاران پاره‌وقت، توجه ویژه به دهیاری‌های استان به‌منظور اختصاص اعتبار اربعین حسینی، برگشت معکوس روستاییان به روستاها، تأمین و واگذاری زمین به متقاضیان حضور به روستاها توسط دهیاران استان مطرح شد.

 

 

شناسه خبر 71941